איך להשתמש בגוגל אנליטיקס | מדריך ניתוח נתונים ופתיחת חשבון

ניווט מהיר

למה משתמשים בגוגל אנליטיקס?

המטרה של המדריך היא לפתח את יכולת הניתוח שלכם המדריך מאוד ממוקד וייתן לכם את הכלים לקדם את האתר שלכם בצורה טובה דרך נקודת מבטו של גוגל אנליטיקס – כל האפשר לנו לקבל נתונים על פעולות הגולשים ולהסיק מסקנות שיאפשרו לנו לשפר את ביצועי הקידום ולאתר בעיות קריטיות באתר שלנו. לאלו שלא עברו על שיעור יסודות אמליץ בחום לקרוא את המאמר: איך גוגל מדרג אתרים לפני קריאת המדריך.

 

6 סיבות טובות להשתמש באליטיקס

  • הכלי חינמי וכל אחד יכול להטמיע אותו באתר ולהשתמש בנתונים.
  • מכיוון שהוא מבית היוצר של גוגל.
  • תואם את השפה העברית באופן מלא.
  • דרך הממשק תוכלו לנטר ולנתח מידע על הגולשים.
  • גוגל אנליטיקס מאפשר לנו להבין מהיכן הגיע הגולש ולהבין כיצד לשפר חווית משתמש.
  • מאפשר לנו להוציא תובנות על תוכן.

 

6 חסרונות של גוגל אנליטיקס

  • הדטא לא שלנו אלא של גוגל והיא לא מזוהת עם IP/מידע אישי.
  • הכלי לא מדויק (95% דיוק) ועובד על סטטיסטיקות (דגימות מן האתר שמשליכות על כלל הנתונים).
  • משפטי – כל מידע שנשלח לאנליטיקס הוא באחריות בעל הממשק.
  • אנשים מוחקים קוקיס וזה פוגע באיכות הדטא.
  • שיוך שגוי – כל מה שהוא לא מצליח לפענח הוא מגדיר ככניסת דיירקט. (ניתן לפתור על ידי "תיוג לינקים".
  • רק על ידי פתיחת דומיין ייחודי לכל עמוד ניתן לדעת ולמדוד פעולות של הגולש.

 

איסוף נתונים בגוגל אנליטיקס

במקרים רבים יש כפילות בקרדיט על הליד – (השארת פרטים באתר). פייסבוק מודדת את ההמרות בטווח של 28 יום וגוגל אדוורדס מודד המרות בטווח של 31 יום. מכיוון שגם אדוורדס וגם פייסבוק טוענים כי ההמרה שייכת להם נוצרת בעיה במדידת מקור הליד, ולכן קיים צורך  להשתמש במערכת אובייקטיבית שתיתן לנו מידע מדויק יותר.

גוגל אנליטיקס עושה סדר בבלגן ומשייכת את הליד למערכת האחרונה ממנה הגיעה הקליק. הממשק מודד את ההמרה לא על פי טווח הזמן אלא על פי המקור האחרון ממנו הופנה הגולש לכתובת האתר.

 

רימרקטינג לדטא גוגל אנליטיקס

רימרקטינג היא פעולת פרסום חוזר שאנו מבצעים על לקוח שכבר ביקר באתר שלנו בכדי להגדיל את סיכויי הסגירה שלו. רימרקטינג מופעל באמצעות קוקיס שמותקנים בניידים של המבקרים באתר שלנו. קמפיין רימרקטינג איכותי יש לתכנן בקפידה ולא סתם לרדוף אחרי כל מי שביקר באתר ולבזבז את תקציב הפרסום שלנו. כיום ניתן לבחור את הקריטריונים והתנאים שבהם יופעל הרימרקטינג ובכך למקד את תקציב השיווק ולהפוך אותו לפרודקטיבי.

נרצה להתמקד בקריטריונים כמו זמני שהייה, עמודים ספציפים בהם ביקר הגולש ולסנן את המבקרים שאנו לא רוצים לטרגט. נכון להיום הפלטפורמות הפופולריות לרימרקטינג הן פייסבוק, יוטיוב, ושותפי המדיה של גוגל.

ארבעה כללי ברזל – רימרקטינג אנליטיקס

  • אף פעם לא לצבוע את כל הגולשים, ההמלצה היא לצבוע גולש לאחר 5 שניות במינימום.
  • גולש ששהה שניה אחת לא שווה את תקציב הרימרקטינג.
  • אפשר לצבוע לפי קהלים שונים ולראות כיצד כל אחד מתנהג.
  • לשים לב לדפדפן SAFARI ולקחת בעירבון מוגבל את הדטא.

לאחרונה חברת אפל יצאה בעדכון שהשפיע מאוד על קמפייני רימקטינג. הקוקיס מדפדפן SAFARI  היו נשמרים למשך שנתיים בנייד המבקר ונכון להיום היא קיצרה את זמן השהייה של הקוקיס לשבוע. משמע רמת הדיוק של המידע מאוד נמוכה ולא ניתן לבצע רימרקטינג בצורה טובה על הנתונים שמגיעים מדפדפן האינטרנט של אפל.

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס

https://analytics.google.com > הרשמה > למלא את שם הלקוח > שם נכס דיגיטלי.

למלא את סוג הנכס, במדריך זה נתמקד באתרי ווב.

בחרו את סוג הנכס

וכמובן את שאר הפרטים בדגש על מיקום, חשוב לעשות זאת בשל חסימות הנוגעות לפרטיות הצרכן ולהמנע מתביעות כאלו ואחרות שעלולות להיגרר עקב הפרה שחלה במדינתינו.

קבלת הקוד והטמעתו באתר – ניתן להטמיע בקלות אם יש לכם  WordPress

Tag manager – תוסף מומלץ להטמעת קודים באתר.

לא אוכל להציג את דף הקוד אך הוא יופיע לכם במידה ובצעתם את השלבים כשורה.

 

עוד דרך פשוטה להתקנת אנליטיקס היא פשוט להוריד את התוסף yoast  ולהדביר את הטרקינג ID בממשק.

לאחר מכן נרצה לאמת את האתר שלנו, דרך פשוטה וקלה היא להוריד אחד מן התוספים הרבים שיש בוורדפרס להטמעת הסקריפט. לדוגמא – "סקריפטים בהדר ובפוטר"

לאחר מכן נטמיע את הקוד, נשמור את השינויים ונרענן את העמוד.

הגדרות >  insert headers and footers  > להטמיע את הקוד > ללחוץ שמור.

העשרה – בתוספים מן הסוג הזה ניתן להטמיע כל מיני קודים שנוגעים לכותרת ולא רק קודים לסרצ' קונסול ואנליטיקס. כמו למשל הקוד הבא שמוגדר על התפריט הראשי. (לא מצפה שתדעו לקרוא את הקוד בגדול הוא אחראי על נראות הכותרת במקרים של גלילה מטה).

תוכלו להטמיע אותו ישירות באתר, יש לעשות העתק הדבר בתוך המתחם הזה:

דרך נהדרת לבדוק האם הקוד הוטמע בהצלחה היא באמצעות מעבר לדף הבית. כנסו לאתר שלכם ובדקו האם מופיע לכם יוזר אחד פעיל או יותר בזמן אמת:

 

איך לעבור בין שפות?

תחילה לוחצים על הגלגל שיניים בתחתית העמוד

משתמשים

משנים את השפה

 

(יש הרבה users/משתמשים, הכוונה היא למה שמופיע בחלק העליון של הדף לדוגמא שמסומן בכתום.)

 

כלל ברזל בפתיחת חשבון חדש

לאחר סיום ההרשמה יש לפתוח שלושה פרופילים שונים. הפרופיל הראשון יהיה פרופיל עבודה מהסיבה הפשוטה שאנחנו מבלים הרבה באתר ואז הדטא מציגה נתונים שגויים בעקבות הכניסות שלנו, השני יהיה פרופיל לנתונים גולמיים ללא פילטרים כלל והפרופיל השלישי יהיה למבחן בלבד דרכו נוכל לבצע שינויים מבלי לזהם את הדטא.

 

איך להשתמש בגוגל אנליטיקס

גוגל מאפשרת לכל אחד להירשם חינם לחשבון דמו. דרך החשבון ניתן להתאמן ולרכוש ידע ופרקטיקה על נתונים שמדמים אתר פעיל. מומלץ מאוד למי שרוצה להשתפשף מבלי לעשות ניסויים מיותרים על האתר שלו.

לכניסה לחשבון ההדגמה – הקליקו כאן

הגדרות מתקדמות – חד פעמי

נתונים דמוגרפיים

ניתן לחבר את הממשק ל SEARCH CONSOLE   (לא פותר מלהיכנס לסרצ' קונסול)

*מדיניות פרטיות ושמירת נתוני משתמשים – ניתן לשחק עם פרק הזמן אך יש לבדוק את החוקיות של כך לפני, בהתאם למדינה בה נמצא האתר שלך תתייעץ עם איש מקצוע שמבין בחוק לפני שאתה קופץ ומשנה הגדרות בסקשן הזה.

 

בשביל למנוע מצב של ניטור המרות ממקור חיצוני כמו פייפל או מסוף סליקה חיצוני יש להוסיף את הדומיין הזה דרך הממשק. (יש לזכור כי המקור האחרון מביא את הקרדיט לרכישה באנליטיקס.)

במקרה שיש שתי כתובות לדף הבית ניתן לאחד אותם באנליטיקס על ידי הוספת המלל שלאחר ה / .

 

לסנן בוטים – חשוב מכיוון שבוטים שסורקים את האתר עלולים לשבש את המדדים ו"לזהם" את הדטא.

לאתרים בעלי חיפושים יש אופציה לדעת מה הגולשים מחפשים בתוך האתר. בכל מסע חיפוש לאחר הפרמטר תופיע שאילתת החיפוש ב URL. קריטי לאתרי סחר.

בשביל לשמור פרויקט יש להכניס אותו למועדפים ממש כמו בדפדפן אינטרנט,ניתן גם לייצא לאקסל, לשתף דוחות ולשנות את תקופת הצגת הנתונים. אפשר לשחק עם הגרף לפי תקופתיות

גוגל אנליטיקס מושגי בסיס שחובה להכיר

כולם יודעים להיכנס ולנתח מידע מגוגל אנליטיקס אבל לא כולם מבינים את המשמעות של המדדים בממשק וזה עלול להוביל לקבלת החלטות עסקיות לא נכונות.לכן ריכזתי את הפרמטרים הכי חשובים בניתוח ואסביר מה הם באמת אומרים לנו על התנהגות המבקרים באתר.חשוב לזכור! זה שגרף מסוים מראה על מגמתיות לא אומר שהדבר בהכרח נכון במדריך זה אפרט את המשמעות האמיתית של המדדים ונכיר מושגים חדשים.

משתמשים (Users) – במידה ומשתמש נכנס מדפדפן שונה/ מהנייד/ מחשב הוא מזהה את המשתמש בתור לקוח חדש.

משתמשים חדשים (New Users) – ניתן לסנן נתונים על פי תקופות. על כן, "משתמשים חדשים".

קוקיס (cookies) – רצף מספרים סידוריים שדרכם הממוקמות בדפדפן האנטרנט שלך, באמצעותם מתבצע רימרקטינג. למידע נוסף

כניסות (Sessions) –מספר הפעמים שהלקוח נכנס לאתר שלך ולאילו פרקי זמן. לאחר חצי שעה שלא נעשתה פעולה גוגל מתחיל לספור סשן חדש.

תדירות ביקור ממוצעת (average of session per User)

תדירות ביקורים חוזרים (Number of session per User) – גוגל מודד את המשתמשים שחוזרים לאתר שלנו.

כמות צפיות בעמודים (Pageviews) – כמות הפעמים שדף ספציפי על באתר.

עמודים נצפים לביקור (Pages/Sessions) – בכמה עמודים הלקוח ביקר במהלך השהייה שלו באתר. טיפ – נסו להבין כמה עמודים הלקוח צריך לעבור בכדי להגדיל את הסיכוי למכירה. כמה מן העמודים האלה חייב להיות עמוד ספציפי שהוא עובר דרכו?

 

זמן ביקור ממוצע (average Session Duration) – מה הוא הזמן הממוצע של זמני הביקורים של המשתמשים. (העמוד האחרון בו ביקרו המשתמשים לא נספר.)

זה נובע מכך שגוגל אנליטיקס לא יכול למדוד את זמן השהייה בעמוד האחרון.

אחוזי נטישה (Bounce Rate) –  כמה אנשים נטשו את האתר ולא נדדו בעמודים נוספים. הרבה אנשים לא מודעים לכך שבמידה והמבקר לא עבר לעמוד נוסף אחוז הנטישה יעמוד על 100%.

אז איך פותרים את זה? יש לשלוח קוד של איוונט לאנליטיקס לאחר שהטמענו אותו באתר, ובעקבות קוד האיוונט אנליטיקס ידע לספור זמן שהייה גם אם המבקר לא עבר לעמוד נוסף הזמן יימדד.

אחוז נטישה לא יכול להיות מתחת ל 10% במידה וכן זה מעיד על בעיה. אף אחד לא מגיע לאחוז נטישה כל כך טוב לכן צריכה להידלק לכם נורה אדומה במידה וזה קורה. אפשר גם לתכנת עמוד בצורה שהוא ישנה את הטייטל של העמוד.

 

מטרה ( Goal ) – יעד מוגדר במערכת זה יכול להיות השארת ליד, מעבר בין עמודים, כניסה לעמוד רכישה וכדומה.

ערך ממוצע של עמוד (Pageviews) – ברגע שאנו מגדירים מטרה ניתן לדעת מה הערך הממוצע של כל עמוד או במילים אחרות מה היא התפוקה שלו לקבלת הליד. צריך להגדיר כמה זה שווה לנו ואז נוכל לדעת מה הערך של העמוד להשגת המטרה. יש להגדיר מחיר כלשהוא ואז ניתן לדעת באילו עמודים הגולש עבר ובכמה הם תרמו להשארת הליד. חוק לא לשים את המספר 100 (מחקרים מוכיחים כי מדובר במספר שלא כדאי למדוד איתו מטרות).

יחס המרה (Conversion Rate) – הוא מחושב לפי כמות הביקורים בדף התודה לאחר שהשאירו פרטים, חלקי כמות הביקורים הכללית באתר.

חוק ברזל לגבי כל אחד מן המשתנים – במידה ויש ירידות של מעל 5% יש לנתח ולרדת לשורש הבעיה. ההמלצה היא להגדיר עד שלושה מדדי הצלחה ולהיות עקביים אם החלטנו על המדדים יש להתמיד ולא לקפוץ ממקום למקום ולערוך שינויים ללא ערף.

מילה = דימנשיין = מימד

מטריק = מתייחס לפן הכמותי

למה חשוב להציב מטרות ומדדי KPI

KPI – מדובר במדדי הצלחה שמוגדרים ידנית באנליטיקס, לכל אתר חייבים להיות מדדי הצלחה בכדי להפיק לקחים ולהשתפר.

אם לא נגדיר מדד הצלחה ברור איך נדע שהצלחנו להגיע אל היעד? קריטי להגדיר אותם בכל תחילת פרויקט בכדי לדעת האם אנו בכיוון הנכון או שעלינו לשנות אסטרטגיה.

המדדים הנפוצים ביותר – הרשמות רכישות/ צפיות/ המרות/ טלפונים/ זמן שהייה.

היכרות עם הכלים השונים הנמצאים בגוגל אנליטיקס –demo

בסקשן זה נכיר מונחים ונסקור את הסינונים והפונקציות העיקריות באנליטיקס. חשוב שתדעו מה שיש לכלי הזה להציע ולכן צרפתי תצלומי מסך להמחשה.

קהלים – השוואה בין מערכות הפעלה נותנת לנו לראות איפה כדאי לנו להשקיעה יותר ואיפה אנחנו צריכים לשפר. חשוב!

 

קהלים – ניתן לערוך השוואות בין פרמטרים שונים ולסנן את הדטא לפי הצורך.

במידה וה – goal מוגדר נכון תוכלו לערוך בדיקות כמו כמה משתמשים שילמו מעל 100 רווח חודשי

 

User explore – תוכלו לראות את המסע הכללי של המשתמש באתר ולראות כמה פעמים הוא שב לבקר לצד מדדים נוספים שתוכלו להגדיר כאן

התנהגות משתמשים – תוכלו לחקור את התנהגות המשתמשים שלכם גם ברמה היומית ולבחון מדדים כמו אחוז נטישה, זמן שהייה ממוצע בעמוד, צפיות מיוחדות וצפיות עמודים כלליים.

זרימת התנהגות משתמשים – ניתן לבחון דרך הכלי מהיכן הגיעו המשתמשים ובאיזה עמוד הם התחילו.

All page כאן תוכלו לראות נתונים על מכלול דפי האתר, ישנה אפשרות לאחזר מידע רק על דף ספציפי.

מדדים פופולריים

Exit page – חוק המספרים הגדולים ככל שיש יותר כניסות כך הסיכוי שאחוזי היציאה יהיו גבוהים. במידה ואתם רואים דף המוביל בדירוג שיעורי היציאה יש לבדוק האם משהו בו לא עובד כשורה שגורם למשתמש לצאת דווקא ממנו.

Content drilldown– מחלק את העמודים לקטגוריות ודרך שם אפשר לדעת על מה להרחיב ומה מעניין את הגולשים.

מהירות דף – דוח בעייתי בגלל שזה דוגם רק 1% ניתן להטמיע קוד שמשפר את זה ל 50%

טיפים להגדרת גולים (לא בכדורגל)

  • זמן שהייה מטרה מיותרת, עדיף להתמקד במשימות ספציפיות כמו המרות או טיול בין עמודים.
  • יחס המרה חשוב מאוד – אף פעם לא להגדיר על 100 משום מה זה משבש את המדידה.

 

לסיכום,

גוגל אנליטיקס הינו כלי נשק לקידום אתרים וייעול האתר, במידה ומשתמשים בו נכון ומכירים לעומק את מכלול האפשרויות ניתן לנטר אחר המידע, להפיק לקחים וליישם אותם באופן אפקטיבי. כלי שחובה להטמיע בכל אתר!

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!