מדריך אאוטבריין מקיף | משלב הקמה עד ניתוח הקמפיין ושיפורים

ניווט מהיר

בעידן הדיגטלי של היום אאוטבריין מהווה פתרון ל"עיוורון מודעות" – מצב בו המשתמש מתעלם לחלוטין מפרסומות שקופצות לו במדיה. אאוטבריין הינה פלטפורמת תוכן, היא מאפשרת למפרסמים להתשמש בשטחי פרסום הממוקמים באתרי חדשות מובילים לפי נישות. להלן מדריך אאוטבריין מקיף, משלב ההקמה עד לניתוח נתונים מתקדם.

"המודעות" בדרך כלל יופיעו בתור הצעות קריאה נוספות. הנה דוגמא מאתר כלכליסט:

 

היתרון הגדול של אאוטבריין בא לידי ביטוי בעסקאות מורכבות, לדוגמה עולם הנדל"ן – עסקה מורכבת למדי המצריכה הבנה והסבר. בתחומים בהם העסקה מורכבת או דורשת הסבר מעמיק קידום ממומן באמצעות תכנים הינו הפתרון.

אאוטבריין לא מתאים לעסקים שטווח הצורך בשירות שלהם הינו קטן לדוגמת מנעולנים אשר צריכים לספק ללקוח שלהם פתרון מיידי עבור בעיה נקודתית (שם קיימת התאמה לקידום ממומן בגוגל אדוורדס).

המאמר הבא כולל בתוכו כללי ברזל שאתם צריכים לאמץ, מתווה להקמת קמפיין מ – 0 ומלמד כיצד לנתח נתונים באאוטבריין בכדי לקבל תוצאות מיטביות.

קריאה מהנה!

 

כללי ברזל שיחסכו לכם המון כסף

  • השתמשו בכותרות  עם סימני שאלה – לדוגמה: האם טאבולה באמת רווחי או שמדובר בבזבוז זמן?
  • צרו כותרות מסקרנות ולא בנאליות, הרבה קליקים = הורדת עלויות.
  • התרכזו בנקודות שיצרו רגש אצל המשתמש.
  • תמיד תצרו מספר מודעות שונות לצורך ניתוח ושיפור הקמפיין.
  • העלו לאאוטבריין רק תמונות בגודל של 1200X800 פיקסלים בשביל שיופיעו בשלמותן.
  • השתמשו בתמונות תקריב ולא רחוקות, בדקו איך המודעה שלכם נראת מול שאר המתחרים.
  • אל תתחילו קמפיין בלי להגדיר פיקסל המרות, רק כך תוכלו לדעת האם הוא יעיל או בזבוז של כסף.
  • בדקו את דף היעד ותבדקו שהטפסים נשלחים ושהנראות במובייל/ דסקטופ לא מכילה באגים.
  • תנו לקמפיינר מנוסה לעשות את העבודה במקומכם ולכו לים 😉

ועכשיו ברצינות – לכו לפי הקווים המנחים הללו, הם אמורים לחסוך לכם הרבה כסף ולייעל את המקפיינים

מדריך אאוטבריין, איך מתחילים קמפיין באאוטבריין?

ברמת העיקרון הליך ההרשמה מאוד פשוט, תחילה יש להירשם באתר הבית שלהם – הרשמה לאאוטבריין.

 

איך להגדיר בצורה מיטבית קמפיין באאוטבריין?

בסקירה זו נעבור על ההגדרות החשובות ונלמד כיצד להגדיר קמפיין בצורה נכונה צעד אחר צעד.

1.חשוב: הטמעת התוכן שהולך להיות מקודם ותואם את קהל היעד.

2. יש להעלות תמונה + כותרת – טיפ, יש להתאים את הפיקסלים ל 1200X800 בשביל שהתמונה לא תהייה חתוכה.

טיפ נוסף, צרו לפחות 5 מודעות שונות לצורך A/B טסטינג ושיפור הקמפיין בהמשך.

3. הגדרת השעות/ ימים בהם תרצו שהמודעה שלכם תהייה פעילה

4.הגדרת מחיר מקסימום לקליק, אאוטבריין גובה רק עבור הקליקים, בעמודה השניה יש להגדיר תקציב יומי.

5.טרגוט לפי מיקום, נכון להיום 2020, לא עובד כמו שצריך, אך בניתוחים כן ניתן יהיה לראות ולנתח לפי מחוז.

6.סיווג לפי סוג מכשיר – חשוב מאוד לנתח את סוג המכשיר שהמיר הכי הרבה לשם האופטימיזציה, בהתחלה מומלץ לפתוח את כל הסוגים לשימוש.

7. הגדרת בידים (CPC) – מחיר לפי קליק נמוך עלול להביא לחשיפה נמוכה, עלות לקליק גבוהה תאפשר חשיפה מיטבית.

טיפ – הגדירו מחירים לא עגולים כגון 0.53$ לקליק ולא 0.50.

ניתן גם להגדיר קמפיין לפי – CPA כלומר עלות להמרה (ליד/ רכישה). האופציה הזו פחות מומלצת במיוחד בתחילת קמפיין יש להגדיר (CPA).

8. הגדרת קהלי יעד הינה ההגדרה הכי חשובה בקמפיין, יש לדייק ולבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר לנישה שלך.

מצד ימין,תשתנה בהתאמה לבחירת הקהל כמות החשיפות שהקמפיין שלך יכול להגיע אליהם.

 

9. למתקדמים – הטמעת פיקסל למדידת המרות למדריך יוטיוב עבור הטמעת הפיקסל הקליקו כאן 

במידה ואינכם יודעים להטמיע את הפיקסל, צרו עימנו קשר מדובר במדד הכי חשוב בקמפיין שלך, אל תעלה לאוויר בלעדיו.

10. שולחן העבודה – במידה ולא מופיע חץ ירוק הקמפיין כבוי, לחיצה על כפתור העריכה תעביר אותך לעריכת הקמפיין.

11.העתקת קמפיין באמצעות לחיצה על הכפתור שמוצג: רלוונטי לטסטינג A/B

12. הוספת תוכן לקמפיין קיים

13. הגדרת הכתובת (URL) של העמוד שאליו תרצו להפנות.

 

איך לשפר קמפיין אאוטבריין פעיל? ניתוח נתונים מקיף

בשביל לחסוך בעלויות נרצה להריץ לפחות חמישה מודעות שונות בקמפיין, לאחר שצברתם 50+ קליקים על המודעות ניתן לערוך השוואה להעלות ולהוריד תקציבים בהתאם לאפקטיביות של המודעות. 

הניתוחים שנמצאו הכי אפקטיביים בהפחתת עלות לליד הינם איזור דמוגרפי, פרסום לפי שעות וימים, קהלים, סוג מכשיר והכי חשוב ניתוח אתרים וסקשנים.

ניתוח נתונים שגוי הינו דבר יחסית נפוץ, יש להתמקד במדדים הבאים עלות לליד (CPA) עלות לקליק (CPC) יחס קליקים לעומת צפיות (CTR)

רצוי להשתמש בגרפים על מנת לזקק את הנתונים שברצונכם לנתח:

במידה וכבר יש לכם קמפיין פעיל תוכלו לבצע את הניתוח בתוך הממשק, בשלב הראשון בחרו את הקמפיינים שברצונכם לנתח:

ניתוח נתונים לפי שעות:

ניתוח לפי ימים, שימו לב שהעלות בימי שישי שבת עומדת על מחצית הסכום משאר ימי השבוע.

ניתוח לפי אתרים

 

ניתוח לפי סקשיין (מדור באתר).

 

ניתוח לפי איזור

ניתוח לפי סוג מכשיר

 

לסיכום, אאוטבריין הינו כלי נפלא אך חשוב לדעת כיצד להשתמש בו נכון ולדעת לקרוא את הנתונים בצורה שתאפשר לבצע אופטימיזציה ולהוריד את מחיר העלות לליד/ רכישה. רצוי להתייעץ עם מומחה שיחסוך זמן ויפחית עלויות אך בהחלט ניתן לתפעל את הממשק בהתאמה למדריך זה. כמו במאמר הנלמד, חשוב לתת ערך לגולש, כמו את זה בחשבון!

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!