כלים למחקר מילים – מדריך, סוף מעשה במחשבת תחילה

ניווט מהיר

שלום לסטודנטים, הגעתם לשיעור 4 העוסק במחקר מילים ומשמעותו האדירה על הקידום האורגני.

מחקר מילים ומשמעותו על קידום אורגני

מדובר בשלב הכי קריטי עבור הקידום, פה נחליט על מה בעצם אנו מבזבזים את הזמן והמשאבים שיש ברשותינו. מחקר מילות מפתח מורכב מאוסף של ביטויים שבסופו של דבר תרצו להיות מקודמים עליהם בתוצאות החיפוש. אז מה זה מצריך ממני? תחילה יש לאסוף נתונים על מילות המפתח, חשוב לשים דגש על כמה משתנים – נפח חיפוש (כמות החיפושים החודשית שהגולשים מבצעים על אותה המילה), תחרותיות(כמה קשה בעצם להגיע למיקומים גבוהים בביטוי מסוים), ורלוונטיות הביטוי לבית העסק שלך.

מכיוון ששוק הקידום האורגני מוצף במתחרים שנאבקים איתך יחד על המקום הראשון בתוצאות החיפוש. על כן, יש צורך בחשיבה מוקדמת ובניית אסטרטגיה לפני שיוצאים לדרך עם הקידום וזה בדיוק מה שנלמד היום במדריך. טיפ קטן, לא תמיד הביטוי הכי קשה ומבוקש הוא בהכרח הביטוי ששווה לקדם.

סוגי מילות מפתח והיתרונות של כל אחת מהן

תחילה יש לדעת את פירוש המונחים הבא:

ביטוי ראשי לדוגמא – נעליים. לקידום ביטוי מסוג זה יש לקרוא: "קניית קישורים מחיר מול תועלת" – מדריך מפורט על מחירי קישורים ותפקידם.

מדובר בביטוי בעל נפח חיפוש גבוה עם תחרויות גבוהה. בדרך כלל יהיה קשה מאוד לקדם ביטוי ראשי, מכיוון שיש עליו הרבה תחרות הסיכויים שלנו להגיע למקומות הראשונים נמוך, במיוחד בתחילת הדרך.

ביטויי ביניים – נעליים לגברים

ביטוי שנפח החיפוש והתחרותיות בו בינונית.

זנב ארוך – נעליים זולות לגברים

מדובר בביטוי שאין עליו הרבה נפח חיפוש ותחרותיות אך הרלוונטיות שלו גבוה לעסק שלנו, במיוחד בתחילת הדרך אלו ביטויים מעולים כי באופן יחסי קל לקדמם בניגוד לביטויים ראשיים.

ככל שיש יותר תחרות ונפח החיפוש גבוה כך הביטוי יתקרב "לביטוי ראשי", וככל שנפח החיפושים נמוך זה מתקרב יותר "לזנב ארוך". בהמשך לטיפ מפסקת הפתיחה, היתרון של ביטוי זנב ארוך הוא המיקוד, שימו לב לדוגמא "נעליים זולות לגברים" יש בו הרבה יותר כוונת קניה מאשר ביטוי גנרי "נעליים" לכן הסיכוי לקבל שיחת טלפון או ליד מן המשתמש מזנב ארוך הרבה יותר גבוה והרבה יותר פשוט לקידום, אז מה יותר משתלם לנו?

מה כדאי לקדם קודם, זנב ארוך או ביטוי ראשי?

קידום אורגני הוא כמו פרמידה, ובפרמידה אי אפשר להתחיל מהקצה לכן ככל שנתפוס יותר ביטויי זנב ארוך נוכל להתקדם לביטויים הגינרים והחזקים יותר. לדוגמא אם אני חברת קפה, קודם אפרסם ביטויים כמו "איך להבדיל בין קפה פשוט לאיכותי".. "קפה מחיר אל מול איכות".. ברגע שגוגל רואה דרך התוכן שאתה מבין ומתמקצע בתחום, נוצר אמון ואז ניתן להתקדם לביטויים כמו קפה, או פולי קפה שיש להם נפח חיפוש גבוה. הרציונל – קודם כל תתפוס ביטויי זנב ארוך ולאחר מכן ביטויים ראשיים.

מחקר מילים אפקטיבי

תחילה, ענו על שלושת השאלות הללו:

  • מה אנשים מחפשים שקשורים לעסק?
  • איך אנשים מחפשים את הדברים?
  • מתוך המילים שמצאנו, מה מהם רלוונטי ויניב פניות לעסק?

יש לשאול מה הוא נפח החיפוש ומה הם הביטויים שרלוונטים, ברגע שעושים מחקר מילים באופן חכם, תהייה ברשותינו מפת דרכים שתלווה אותנו, תמיד עדיף לעשות מחקר מילים לפני שבונים אתר כי משם מבינים את המבנה הכולל וניתן לבנות עמודים לפי הביטויים שברצוננו לקדם.

זכרו! מה שחשוב בבחירת המילים, לבחור את אלו בעלות משמעות של קניה.

מחקר מילות מפתח בארבעה שלבים פשוטים

איסוף נתונים – השלב ראשון

בהמשך השיעור ריכזתי את הכלים הנפוצים למחקר מילים, לא לדאוג רובם חינמיים ותוכלו להשתמש בהם עוד היום, תחילה יש לרכז כמה שיותר ביטויים לרשימה אחת, הפעולה השניה שתרצו לעשות היא לסנן את הביטויים על פי רלוונטיות ולהשלים את אלו שההיגיון הבריא אומר לכם להשלים. לדוגמא אם בחרנו ביטוי כמו "מסעדה בתא" אפשר להוסיף אותו לרשימה בצורה קצת אחרת – "מסעדה תא" אם ברצונכם לקדם את שני הביטויים יחדיו, יש לשים בכותרת את הביטוי עם נפח החיפוש הגבוה ולשלב במאמר גם את הביטוי בצורת ההיפוך שלו.

ניתן לאסוף גם ביטויים שכוללים את שמות המתחרים, אך יש לנפות ביטויים שלא קשורים לתחום. במידה ובחרתם לפרסם ביטוי שם מותג של מתחרה תוכלו לעשות בצורה של החברה שלכם VS שם המותג.

עוד דרך נהדרת לאיסוף מידע היא דרך מנוע החיפוש. ברגע שרושמים מילת מפתח גוגל משלים לבד את הביטוי. הביטויים שגוגל מציע סופר רלוונטיים כי בעצם מדובר בתוצאות הכי פופולריות במסע החיפוש שמתחיל במילת המפתח.

לדוגמא:

בנוסף, יש עוד דרך לדלות מגוגל ביטויים רלוונטיים, הם יופיעו בתחתית דף תוצאות החיפוש בצורה הבאה:

 

  • טיפ – תמיד לזכור שהנתונים מעידים על דברים שקרו בעבר, יש להפעיל את הדמיון ולחזות מה הולך להיות הדבר החם הבא וכך לעיתים ניתן להקדים את המתחרים.

סינון נתונים – השלב שני

בשלב זה אמורה להיות לכם רשימה עם לפחות 200 ביטויים שקשורים לבית העסק. מאמצי הקידום צריכים להיות ממוקדמים ולא ניתן להתפזר ולקדם את כל הביטויים. לכן, יש לסנן את הנתונים ולהישאר עם מילות המפתח שהכי רלוונטיות לבית העסק שלכם. יש לקחת בחשבון נפח חיפושים ותחרותיות ולמקד את משאבי הקידום לביטויים ברי קידום.

קיבוץ – השלב שלישי

בשלב זה נחלק את כל הביטויים לקבוצות, לכל עסק יש שירותים שונים שהוא מספק ואותם צריך לחלק לקטגוריות. במחקר המילים לדוגמא הנמצא בסוף המאמר ניתן לראות כיצד חילקתי את מילות המפתח לפי נושאים.  פייסבוק – גוגל אדוורדס – קידום אורגני – קורסים ומדריכים – וכללי. סעיף הקיבוץ מתקשר להיררכיית אתר. בעמוד "קידום" ארצה לשים את כל המאמרים מן התחום, הרציונל הוא לתת כוח לביטוי הראשי אותו ברצוני לקדם, אם יהיו בעמוד זה 100 מאמרי תוכן רלוונטיים העמוד יקבל מהם כוח מה שיעזור לקידום שלו. נרחיב על כך בשיעור של היררכיית אתר לעומק.

טרגוט – השלב רביעי

לאחר שחילקנו את הביטויים לקטגוריות יש לטרגט אותם לדפים ספציפיים באתר. בגדול, מומלץ לשים בין 2-5 ביטויים בעמוד אחד ולא מעבר. חשוב שלכל דף יהיה נושא משלו והביטויים שמטורגטים לאותו עמוד יהיה מאותו שדה סמנטי ומשמעות יחסית זהה.

כלים למחקר מילות מפתח חינם VS בתשלום

חינם:

גוגל אדוורדס – מה יותר טוב מלקחת את המידע מגוגל בכבודה ובעצמה? הבעיה היחידה עם "תכנון מילות מפתח" השוכן בלב קמפיין אדוורדס הוא שצריך שיהיה לך קמפיין אדוורדס. דרך הכלי הנהדר הזה תוכלו לקבל תחזיות ונפח חיפוש עבור ביטויי מפתח ואף לקבל הצעות רלוונטיות משדה סמנטי דומה. באופן כללי לפני עבודת הקידום אני ממליץ ללקוחות שלי לערוך קמפיין מדיד באדס. דרכו ניתן לדעת לא רק את נפח החיפוש אלא גם את הביטויים הממירים לידים. כך נוכל לדעת באופן המדויק ביותר איך למקד את המשאבים במוגבלים בקידום אורגני ולהפיק מהם את המיטב.

פה זה מתחיל (מתוך חשבון גוגל אדס של לקוח פעיל)

רושמים את הביטוי המבוקש..

והופ, הנה התוצאה!

קל, פשוט, מדויק. מדהים כמה ניתן להשיג עם קצת חשיבה מחוץ לקופסא.

https://answerthepublic.com/ – יש לתרגם לעברית את התוצאות. הכלי החינמי הטוב ביותר לאיתור ביטויי זנב ארוך, יש לחפש את הביטוי הראשי של העסק ולאחר מכן תסופק לכם רשימה של שאילתות שמשתמשים ברשת מחפשים. מקדמי SEO (אתם בסוף הקורס) מתרגמים את השאילתות לעברית ומוסיפים אותם למחקר המילים.

 

https://kwfinder.com/ – עובד הכי טוב בעברית. הערה חשובה – ברגע שמייצאים את הדטא לקובץ אקסל הוא מופיע בכיתוב קוד, יש לייבא את אותו הקובץ לגוגל שיטס וכך הקובץ חוזר לעברית.

בפשטות ניתן להירשם לשבוע ניסיון חינמי לחלוטין, יש בכלי הזה דטא מאוד טובה בעברית על שאר הכלים אני פחות ממליץ בגלל שהדטא שלהם לוקה בחסר או חלקית.

 

Google trend – מראה איזה ביטויים בעליה ואיזה מילים בירידה.

כלי נהדר מה יותר טוב מלקבל נתונים מגוגל בכבודה ובעצמה, לנושא זה מדריך משל עצמו: מדריך גוגל טרנדס

עוד כמה כלים חינמים שאני אישית פחות מעדיף לעבוד איתם:

Keywordshitterhttps://keywordshitter.com/
keyword toolhttps://keywordtool.io/
Soovlehttps://soovle.com/
nellpatalhttps://neilpatel.com/

 

 

בתשלום:

SEMRUSH – הכלי הטוב ביותר למחקר מילות מפתח וניתוח מתחרים (עולה לא מעט).

כתבתי מדריך Semrush המכיל את כל היתרונות והפונקציות השונות, מוזמנים לקרוא.

הלכה למעשה מיני מחקר מילים

ניקח את הביטוי "דרושים הייטק" ואדגים כיצד ניתן לערוך מהכלים השונים שסקרנו תועלת ממשית למחקר מילות המפתח שלנו:

דרך נפלאה לאיסוף ביטויים רלוונטיים היא לדלות אותם מדף תוצאות החיפוש של גוגל ולראות מה המתחרים בחרו לקדם – מפה אקח את משרות דרושים הייטק. מדובר בביטוי שכדאי להוסיף לעמוד דרושים הייטק מכיוון שלביטוי משרות דרושים הייטק יש משמעות זהה.

 

ההבדל בין הביטוי "דרושים הייטק סטודנטים" לבין "משרות הייטק דרושים" הוא שלביטוי החדש נצטרך לפתוח עמוד נפרד מכיוון שהמשמעות כבר לא זהה. טעות נפוצה היא לנסות לקדם מספר ביטויים משדות שונים באותו מאמר, גוגל לא אוהב את זה מכיוון שהחיפוש אינו ממוקד וקולע למטרה של הלקוח, הימנעו מלעשות זאת.

 

 

בניסיון למצוא ביטויים מאותו שדה סמנטי של "דרושים הייטק" נתקלתי בביטוי נהדר מרשימת החיפושים הנפוצים שגוגל מניח לנו על מגש של כסף בסוף דף התוצאות "דרושים הייטק סטודנטים ללא ניסיון". האם כדאי לטרגט את הביטוי הזה באותו הדף עם דרושים תוכנה? התשובה היא לא, הביטוי אינו בעל משמעות זהה "דרושים הייטק" לכן יש לפתוח לו דף נפרד ולטרגט אותו אליו.

 

לאחר שדלינו מגוגל את החיפושים הנפוצים בתחום, חשוב לבדוק את נפח החיפושים בשביל שלא נקדם את הביטוי לחינם.

 

תוצאות מיני מחקר מילים – הביטויים שמתאימים לאותו עמוד סומנו בירוק, ואלו שיש לפתוח להם עמוד חדש ואז רק לטרגט סומנו בכחול:

נסו זאת בעצמכם! למידה ללא תרגול מפספסת את המטרה ????

מחקר מילים לדוגמא – תוצר סופי

הוא מחולק לפי הסדר הבא משמאל לימין זו היא התוצאה הסופית שאתם אמורים להגיע אליה, ניתן לסדר את הנתונים בקובץ של גוגל שיטס או אקסל רגיל. מילת מפתח Keyword, ממוצע חיפושים חודשי Avg. Search Volume, עלות הביטוי בקידום ממומן לקליק CPC, כמות התחרותיות שלו בקידום ממומן PPC והפרמטר החשוב ביותר התחרותיות שלו בקידום הארוגני KD.

בסינון הנתונים בחרתי להתמקד בנישות הבאות וסמן אותם בצבעים שונים בכדי שבכל פעם אוכל להתמקד בתחום אחר ולעקוב אחר הקידום.

 

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!