המטרה היא להתרכז ב 10% עבודה שמביאה ל 90% מהשינוי ולא הפוך. לכן, ריכזתי במאמר את הפרמטרים החשובים מבחינת אופטימיזציית אתר (On-Page). המאמר מתאים למקדמי אתרים שרוצים לוודא כי הם עומדים בקריטריונים ועושים את עבודת האופטימיזציה באופן מלא ולבעלי אתרים שרוצים להעלות את ציון דירוג האתר שלהם.
אופטימיזציה צ’אק ליסט | הסבר | כלי/ דוגמא |
URL | לכלול מילת מפתח | https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=iw |
URL | להשאיר אותו קצר | https://support.google.com/webmasters (ככה זה יותר נכון לקידום) |
title | לרשום תחילה את מילת המפתח | צ’אק ליסט אופטימיזציה – המדריך המלא 2020.
|
כותרת חיזוקים | “מומלץ” “המדריך” “טיפים” “ביקורות” | כתבתי בכוונה המדריך בטייטל בכדי לפגוע בביטויי זנב ארוך. |
חזרה על מילת מפתח | ב 150 מילים הראשונות יש לשלב את מילת המפתח פעם אחת | חשוב מאוד לא להגזים עם החזרתיות. |
h1 | לרשום תחילה את מילת המפתח | יש לזה חשיבות רבה באנדוקס. |
h2 h3 | חשוב לרשום את מילת המפתח | שימו לב שבכותרות לאורך המאמר יש חזרה על מילת המפתח. כמובן לא באותה צורת כתיבה. |
חזרתיות – מילים נרדפות | להוסיף למאמר מילים משדה סמנטי דומה ומילים נרדפות (הכוונה לגוף המאמר) | חשוב לערבב את המאמר עם מילים מאותו שדה סמנטי. |
Alt text | אופטימיזצית תמונות | האלט טסט מתאר את התמונה בשביל שגוגל יוכל להבין מה היא. |
קישורים פנימיים | לעשות היפר קישור למאמר אחר שנמצא באתר שלך | זה אחד הדברים הכי חשובים בקידום אורגני, מה המטרה של זה? להשאיר את הגולש כמה שיותר זמן באתר ולגרום לו לטייל בין העמודים השונים. |
קישורים חיצוניים | לפחות חמישה לאתרים עם סמכות. | חשוב להוציא קישורים רק לאתרים בעלי סמכות גבוה וחלילה לא של המתחרים שלכם בענף. |
אופטימיזציה מעמיקה יותר | ||
crawl error | ניתן למצוא אותם דרך הסארצ’ קונסול | אם הרובוט לא סורק את העמוד הוא כלל לא יופיע בתוצאות החיפוש. או דרך התוכנה https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ |
fetch as google | בתוך הסרצ’ קונסול יש אפשרות לבדוק איך גוגל רואה אותך | נחמד לדעת כיצד גוגל קורא את הדף שלכם. נמצא ב – google search console |
בדיקת מובייל פרנדלי | אתה רק צריך לעבור | קישור לבדיקה – https://search.google.com/test/mobile-friendly |
לתקן לינקים שבורים | כלי נהדר לבדיקת קישורים שבורים | https://www.drlinkcheck.com/– פשוט וקל, שימו את כתובת האתר שלכם בחיפוש וגלו איזה לינקים שבורים ופוגעים בקידום שלכם. מקדמי אתרים משתמשים ב – https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ |
https | אבטחת אתר | בדרך כלל חברת האחסון נותנת את זה במתנה, גוגל שמה על זה דגש. |
מטא דיסקריפשיין וכותרות כפולות | גוגל שונא שמשכפלים אותם | מטא דיסקריפשיין – תיאור הדף בפסקה קטנה. (כך גם תופיעו בתוצאות החיפוש.) כותרות – הכותרת של העמוד גם תופיעו כך בתוצאות החיפוש. |
מהירות אתר | חשוב שתהייה תקינה | https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ או לחלופין עם https://speedom.co.il/ |
מהירות אתר – כיווץ תמונות | חשוב להקפיד שהתמונות באתר ישקלו כמה שפחות. | לקבץ תמונה בקלות דרך https://compressjpeg.com/
|
תוכן נקי משכפולים | חשוב להקפיד שאין באתר תוכן משוכפל | ניתן לעשות זאת דרך מנוע החיפוש יש לרשום כתובת האתר שלםsite: |
אורך התוכן | כמה שיותר יותר טוב | 400 מילים מטה – גוגל לא סורק, 400 מילים ומעלה הוא מאנדקס ומתייחס מאמרים מעל 800 מילים הוא מתעדף. ככל שיהיו יותר מילים כך גוגל יתייחס יותר ברצינות אל המאמר. |
15 פרמטרים ו 50 טיפים לאופטימיזציית אתר.
yoast Seo – דבר ראשון, דחוף להוריד את התוסף הזה, הוא יעשה לכם חיים קלים (מותאם לוורדפרס).
הוא לא רק נוח מבחינת הממשק אלא גם נותן טיפים פרקטים כמו:
חשיבות כתובת האתר URL באופטימיזציית אתר
כתובת ה – URL עוזרת לגוגל להבין על מה מדבר הדף. על כן, יש לציין את מילת המפתח אותה אנו רוצים לקדם בכתובת העמוד. שמרו על URL קצר, צריך לכלול בו את ביטוי המפתח לדוגמא: קידום-אתרים.WWW הקפידו להפריד ביניהם באמצעות מקף(-). הימנעו משימוש באותיות גולות, הימנעו משימוש ביותר מארבעה ביטויים. מחקרים מראים שגוגל נוטה לקדם מילים עם URL קצר. על כן מומלץ שלא לקחת סיכון ולהרבות במלל.
כותרות כפולות לא בא בחשבון
גוגל כן משתמש במטא דיסקריפשיין אבל לרוב לא לצרכי SEO, זה כן חשוב בכדי שיקליקו עליך אבל זה לא פרמטר שמשפיע באופן קיצוני על מיקומים. על כן, CTR הוא פרמטר דירוג שכן משפיע על מיקומים. לכן חשוב שהוא ימשוך את העין ויניע לפעולה, המטרה העיקרית שלו היא למשוך את העין ולסכם על מה העמוד מדבר. יש להקפיד על 156 תווים בממוצע, במידה ולא תשימו מטא טייטל כלל גוגל ידלה קטע מן העמוד וישים אותו במטא ובמקרים מסוימים הוא ייקח גם את שביל פירורי הלחם. בעיני, חשוב לשלב באופטימיזציית אתר את ביטויי המפתח בצורה טבעית בתיבת התיאור.
דרך ה Google Search Console אפשר לגשת ל “HTML IMPROVEMENTS” ולראות היכן יש מטא דיסקריפשיין כפול. ניתן לעשות זאת גם דרך ה – SCREAMINF FROG – כלי מאוד יעיל לקידום אורגני שהוא חינמי לחלוטין. ההבדל הוא שב – Google Search Console אומר לך אם הכותרת או התיאור ארוכים או קצרים מידי. בשורה התחתונה גוגל לא אוהב מטא דיסקריפשיין כפול ובמיוחד כותרות כפולות על כן חשוב שהן יהיו ייחודיות ושלא תהייה עליהן חזרתיות.
Meta Title – מטא טייטל
חשוב להקפיד שהטייטל יהיה שונה מ H1 ומה URL המטרה היא לייצר ביניהם שוני ולתפוס כמה שיותר ביטויים מאותו שדה סמנטי. מילת מפתח בכותרת (META TITLE) – יש להגדיר לגוגל כותרת עמוד. חשוב מאוד לרשום את מילת המפתח שאנו רוצים לקדם תחילה, יש לזה חשיבות רבה בעת אינדוקס העמוד. לדוגמא – אופטימיזציה אתר: צ’אק ליסט 2019.
המטרה של המטא טייטל (הכותרת הראשונה שמופיעה בגוגל) היא לגרום ללקוח להקליק על תוצאת החיפוש. בהערכה יש להקפיד שמספר התווים יעמוד על 50-70. יש לציין כי במובייל מספר התווים שמופיע הוא בממוצע 60 לכן יש להקפיד להשאיר את החלק החשוב בתחילת הכותרת. חשוב להקפיד לא להעתיק כותרות יש לוודא כי הכותרת מקורית.
אופטימיזציית כותרות ראשיות (H1 H2 H3):
בכותרות H1 H2 H3 יש לשלב את מילות המפתח. בשלב זה רצוי כבר לדעת אלו ביטויים לקדם, במידה ועדין לא מחרתם ביטויים לקידום אני ממליץ לקרוא את מדריך מחקר מילות מפתח. רצוי להוסיף מילים שיחזקו את מילות החיפוש כמו “מומלץ” “המדריך” “טיפים” “ביקורות” ברגע שעושים זאת זה מחזק את הביטוי וכאשר מישו יחפש “ביטוי זנב ארוך” הסבירות שלכם להופיע בתוצאות החיפוש גדלה.
הכנסת מילת המפתח במאמר – גוגל שם דגש על הפסקאות הראשונות במאמר, על כן יש לדאוג שהם קולעות למטרה מבחינת מה שהגולש חיפש וחשוב להטמיע את מילת החיפוש פעם אחת לפחות במאמר.
שלושה שלבים פשוטים לכתיבת כותרת מוצלחת:
- יש להתחיל עם ביטוי המפתח הראשי של המאמר(קריטי).
- יש להקפיד לרשום את שם המותג “BRAND” בסוף הכותרת לשם מיתוג.
- יש להכניס הנעה לפעולה, המטרה היא לסקרן את הלקוח ולגרום לו להיכנס אל האתר שלך במקום למתחרים. לדוגמא – מילים כמו: תנסו, תגדילו, תראו, הביטו, רכשו.
“ביטוי – הצעה ייחודית – שם מותג”
גוגל לא מתייחס בתגית “meta keywords” לצורך דירוג. לעומת זאת יש מנועי חיפוש שכן מתחשבים meta keywords כמו בינג ויינטקס וגם שם יש לרשום ביטוי אחד או שניים מקסימום.
חשוב להקפיד על:
- מילות מפתח בדף התוכן
- מומלץ לשים ב 100 המילים הראשונות את ביטוי המפתח
- שילוב של מילים נרדפות/ מאותו שדה סמנטי
- הטמעת מילות מתפתח בכותרות משניות – שילוב מילת המפתח בכותרת משנית יסייע בדירוג לא באופן משמעותי אבל כן מוסיף מעט
אופטימיזציית תמונות
גוגל לא יודע על לקרוא תמונות לכן חשוב לבצע בהם אופטימיזציה הן בשביל ציון הדירוג והן בשביל שיופיעו בתוצאות החיפוש של התמונות. אז איך עושים את זה? לפני שמעלים את הקובץ יש לדאוג שהכיתוב ששומר אותו ייתאר את התמונה ולאחר מכן ברגע שמעלים אותו לאתר יש לרשום ב Alt text את שם התמונה. די פשוט נכון?(:
חזרתיות רק בכותרת בבקשה לא בטקסט
גוגל 2020 חכמה יותר מפעם, בעבר היו חייבים לחזור על מילת המפתח מספר בפעמים בגוף הטקסט בשביל שגוגל יוכל לאנדקס את המאמר. היום צריך לחזור על מילת המפתח רק בכותרות ורצוי מאוד להשתמש בביטויים מאותו שדה סמנטי ומילים נרדפות. למה? כי הבוט של גוגל מזהה שמדובר במילים מאותו שדה סמנטי וסומך על העמוד הרבה יותר.
לדוגמא: לא אכתוב שוב חוקי אופטימיזציה לא בכותרות אבל כן אוכל לרשום התאמת האתר למנועי החיפוש 2019/ איך להנגיש אתר לגוגל וכולי. יש גם חשיבות להכנסת ביטויים מן התחום בשביל להגדיל את הרלוונטיות של המאמר.
להוציא קישורים חיצוניים לא להתקמצן
לא לפחד להוציא קישורים חיצוניים מן המאמר שלכם לאתרים בעלי סמכות גבוהה בכל מאמר יש להוציא לפחות חמישה קישורים כאלה. כן כן יש כאלו שירימו גבה אבל זה הוא פרמטר מאוד חשוב שגוגל שמה עליו לאחרונה דגש.
מכיוון שהמון מקדמים מבצעים מניפולציות באמצעות קישורי ספאם גוגל שם דגש על קישורי NO FOLLOW / FOLLOW. בגדול FOLLOW הם קישורים יותר איכותיים בעוד שקישורי NO FOLLOW פחות אפקטיבים לקידום. השאיפה שיהיו במערך הקישורים יותר קישורי FOLLOW מאשר NO FOLLOW.
קישורים פנימיים סופר קליל
פשוט צריך לשים ANCHOR TEXT ולקשר לעמוד אחר באתר שלך. מן המאמר על האופטימזיה אוכל לקשר לעמודים נוספים באתר שרלוונטיים לגולשים הקוראים מאמר זה ובכך להשאיר אותם יותר זמן באתר ולגרום להם לטייל בין העמודים. קישורים פנימיים הם דבר מאוד חשוב בקידום אורגני ואין לזלזל בהם. קישורים פנימיים – גוגל ממפה דרך הקישורים הפנימיים מה חשוב לנו באתר, קישורים פנימיים שמצביעים על אותו עמוד אומר לגוגל שהוא מאוד חשוב לנו ובגלל זה הוא מקודם.
אז איך כדאי להשתמש בהם?
- חיזוק עמוד פנימי – ניתן לעשות זאת דרך הוצאת קישור פנימי מדף הבית. ניתן גם לחזק עמוד פנימי באתר באמצעות קישור מן הפוטר/ כותרת.
- דרך הקישורים הפנימיים מעוצבת ההיררכיה
- יש לבצע את הקישורים בצורה הגיוניות.
- פיסול קישורים – אין משמעות לקישורי NO FOLLOW / FOLLOW בקישורים פנימיים.
קישורים פנימיים בין דפים
חשוב לבדוק שאין באתר קישורים שבורים. לא להגזים עם מספר הקישורים בעמוד אחד, מומלץ בין 3-4. שמאמר חדש עולה חשוב לקשר אותו לעמוד רלווטניים ונהפוכו. אם בנינו מאמר חדש ניקח את הביטוי הראשי ביטוי site:www.co.il גוגל יראה לנו אילו עמודים הוא חושב שרלוונטי לקשר.
יש להימנע מ
- מיותר להפנות פעמיים ממאמר אחד לאותו עמוד.
- תוכן הקישור לא יכליל רק מילות מפתח
- שלא יהיו אנקורים זהים
- לגוון קישורים עם מילים נרדפות
אופטימיזציית אתר מעמיקה יותר
עמודים לא מאונדקסים
ב Google Search Console ניתן לראות איזה עמודים מאונדקסים ואילו לא מאונדקסים. אם הבוט של גוגל לא סרק את האתר שלכם בעמוד ספציפי הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש. בדרך מדובר בטעות פשוטה יחסית ובסך הכל יש להגדיר באתר שגוגל יוכל לסרוק אותו.
איך גוגל רואה אותי?
ב Google Search Console אפשר לראות כיצד גוגל רואה אותך, מאוד שימושי. זה נקרא “fetch as google” זה מאוד פשוט, פשוט מכניסים דף מהאתר לחיפוש והוא מיד מראה לך כיצד גוגל רואה אותו.
תיקון לינקים שבורים
דרך האתר הבא https://www.drlinkcheck.com/ ניתן לסרוק כל אתר ולדלות דטא על הקישורים שלו. הכלי הזה מאוד מועיל למי שרוצה לדעת האם יש לו קישורים שבורים באתר שפוגעים לו בקידום. מומלץ.
התאימו את האתר למובייל
יותר ממחצית מהמשתמשים ברשת מגיעים מהמובייל לכן גוגל שם דגש מאוד גדול על כך שהאתר יהיה מותאים למובייל ומדרגת אותו בהתאם. אפשר לקבל על כך תשובה מאוד ברורה דרך גוגל עם הכלי https://search.google.com/test/mobile-friendly
https – קריטי, כמה קל כמה חשוב
מ – 2014 גוגל הוציאה הודעה ש HTTPS נכלל בתור פרמטר בדירוג אתרים ברשת. לרוב ניתן לקבל אותו מחברת האחסון בחינם, יש לציין שאין לזה השפעה מהותית בדירוג האתר אבל כן יש לזה השפעה זעומה. בדרך כלל דרך חברת האחסון אנו מקבלים זאת חינם ורק יש להגדיר את הקידומת דרך ממשק הניהול.
אתר איטי = דירוג לא איכותי
בין היתר ציון הדירוג של גוגל נגזר ממהירות האתר, במידה והאתר שלך איטי באופן מחריד יפגע ציון הדירוג של האתר כי חווית משתמש היא קריטית שזה מגיע לקידום. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה במאמר בנושא “שיפור חווית משתמש וקידום אתרים“. במקביל פרמטרים אחרים יינזקו בגלל אחוז נטישה גבוה. אז איך בודקים את מהירות האתר? ניתן לעשות זאת עם https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ או לחלופין עם https://speedom.co.il/ ההבדל הוא שבבדיקה מטעם גוגל ניתן לקבל טיפים לאיך לשפר את מה שיצא לא תקין בבדיקה בשביל לשפר את מהירות האתר.
אין להתעלם מאף אחד מהקריטריונים האלה, אם אתם לא סגורים על כך שהאתר שלכם עבר אופטימיזציה ברמה גבוה או שאתם רוצים להתייעץ איתי על ניואנס כזה או אחר אתם מוזמנים להשאיר פניה ואתן לכם מענה מקיף על כל שאלה שתהייה לכם.
AMP
מביא לשיפור מהירות במכשירים ניידים. איך זה עובד? גוגל בעצם מתנדב לאחסן אצלו דף נקי יחסית מתמונות וסרטונים במטרה לשפר את מהירות הכניסה לאתר ולאחר שהוא כבר נמצא באתר ברגע שיקליקו עליו יהיה מעבר לאחסון הרגיל. התנאי של גוגל הוא דף מנוון וסופר מהיר. אם יש לך את התוסף בתוצאת החיפוש יופיע סימן של ברק.
תוכן נקי משכפולים
במקרים רבים בעל האתר בכלל לא מודע לכך שיש אצלו תוכן משוכפל לכן צריך לבדוק זאת במנוע החיפוש גוגל. תוכן משוכפל עלול לגרור אחריו עונשים ופגיעה ישירה בציוני הדירוג שלכם לכן חשוב לערוך את הבדיקה הבאה:
אחרי שתקלידו את כתובת האתר שלכם גוגל יציג בפנינו את כל הדפים באתר שלך שנסרקו ובסוף כל העמודים תקפוץ הודעה שגוגל מצא ערכים זהים ולכן השמיט אותם כך תדעו שיש לכם תוכן משוכפל אם ההודעה הזו לא מופיעה אתם יכולים להוריד את הפאניקה.
אורך התוכן
תוכן הוא המלך החדש, הקפידו לרשום מאמרים ארוכים ואינפורמטיבים בדיוק כמו המאמר שלי, מדוע הוא מדורג ראשון? כי הוא מכיל המון ביטויים רלוונטיים לתחום, הוא ארוך ומאוד מקיף והוא נותן ערך מוסף לגולש.
מקווה מאוד שעזרתי! עלו והצליחו חברים.
ליאור – מקדם SEO