מאמר זה יעסוק בבחירת מילות מפתח שהכי רלוונטיות לקידום העסק שלך. המאמר מתמקד בשיטה ייחודית לבחירת ביטויים נכונים באמצעות הפקת מסקנות מקמפיין ממומן בגודל אדס אשר ניתן לתכנן בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל. מאמר זה עתיד לסייע לך לקדם אתרים באופן הכי יעיל שניתן, הוא מיועד למקדמי אתרים ובעלי עסקים שמעוניינים למקסם את מאמצי הקידום האורגני.
"סוף מעשה במחשבת תחילה" – בחירת מילות מפתח נכונות
במסגרת הכנת מתווה הקידום האורגני נהוג לערוך מחקר מילות מפתח, בפועל מחקר מילות מפתח נכונות לקידום הינו קובץ אקסל המכיל באופן היררכי את כל הביטויים אשר רלוונטיים לעסק שלך, נפחי החיפוש שלהם ולעיתים גם את הקושי הקידומי שלהם כמו בדוגמה שלהלן. לאחר שריכזנו את כל הביטויים שהכי חשוב לנו לקדם, ביטויים שאנו חושבים שהם בעלי רלבנטיות גבוה או לחלופין בעלי כוונת רכישה מסוימת אשר נוגעת למוצר שלנו ניגש ונתחיל לקדם לפי המחקר.
כיצד גוגל אדס מסייע לנו לבחור את מילות המפתח שנכון לנו לקדם?
ניתן לנחש את מילות המפתח הנכונות לקידום ולפעול לפי ההיגיון הבריא, אך זה לא תמיד מדויק ועלול לגרום לבזבוז משאבים מיותר. אז איך ניתן לנבא מראש את מילות המפתח הנכונות לקידום? באמצעות קידום ממומן בגוגל אדס המאפשר לנו לדעת באופן אמפירי את כמות הלידים שהתקבלו מכל ביטוי. כמות הלידים אשר התקבלה הינה נתון חשוב אשר נותן קנה מידה מסוים לגבי טיב הקידום, אך בשביל לבחור מילות מפתח בצורה הנכונה ביותר צריך לצלול עמוק יותר.
בחירת מילות מפתח נכונות לקידום לפי כמות המכירות בפועל
מה אומרת לך כמות ההמרות? לא הרבה. יכול להיות ביטוי מסוים לכמות גבוהה של פניות אך בפועל הוא לא מניב סגירות ומבזבז את הזמן של אנשי המכירות בעסק. כיום דרך גוגל אדס ניתן לדלות את מילת המפתח שדרכה התקבלה פניה מהמשתמש יחד עם פרטיו, זאת באמצעות פרמטרים מיוחדים המועברים בכתובת ה URL. במידה ומתקיים תיעוד במערכת CRM ניתן לדעת לאחר תקופה של חודשיים אילו מילות מפתח הניבו לבית העסק הכי הרבה כסף, כך ניתן לדעת איך לבחור את מילות המפתח הנכונות לקידום באופן מיטבי.