/

קידום אורגני – מתי זה כדאי עבור העסק שלך?

ניווט מהיר

לא מעט בעלי עסקים מבינים, שכדי לייצר תנועה איכותית של גולשים לאורך זמן, ולבנות נכס דיגיטלי משמעותי שייצר להם הכנסות באופן שוטף, הם יצטרכו להשקיע משאבים, זמן, וכסף בקידום אורגני של עמודי האתר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש השונים. קידום אורגני של אתר אינטרנט במנועי החיפוש הוא תהליך ממושך, שדורש לא מעט ידע, ניסיון, והיכרות עם התחום, ועסקים שלא מצויידים בסבלנות הנדרשת – לא יוכלו ליהנות מן הפירות של התהליך הזה. מטרתו העיקרית של תהליך קידום אורגני היא שיפור הנראות של עמודי האתר השונים בעבור שאילתות רלוונטיות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש.

 

אנחנו, בספיידר ווב, צברנו לא מעט ניסיון בקידום אורגני של אתרים מתחומים שונים ומגוונים במנועי החיפוש. במסגרת סל השירותים שאנחנו מציעים לקהל לקוחותנו, אנו מספקים שירותי קידום אורגני שכוללים בניית אסטרטגיית קידום מקצועית, כתיבת תכנים איכותיים, ביצוע אופטימיזציה של דפי האתר למנועי החיפוש, ובנייה מדורגת של פרופיל קישורים איכותי.

 

אז מהם, למעשה, היתרונות של תהליך הקידום האורגני, שהופכים אותו לערוץ שיווק מבוקש כל כך? המשיכו לקרוא.

 

יתרון מספר 1: שיפור הסמכות של העסק

גם אם לא כולנו מודעים לכך, קשה להתעלם מן התופעה הזאת: כאשר אנחנו ממבצעים שאילתא במנוע החיפוש ומוצגות לנו תוצאות אורגניות, באופן כמעט אוטומטי אנו משייכים לתוצאות הראשונות המוצגות לנו, מימד כלשהו של סמכותיות. ההנחה היא, שאם מנוע החיפוש, שאמור לשרת את הגולשים ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, בחר בתוצאות החיפוש האלו, ככל הנראה יש להן סיבה. בניגוד לתוצאות ממומנות, שברור שבית עסק שילם בעבור ההצגה שלהן בדפי תוצאות החיפוש, הרי שתוצאות אורגניות מציגות לכאורה את עמודי האתרים הרלוונטיים ביותר לשאילתא שביצע הגולש, וכן לכוונת החיפוש שלו.

 

כאשר בית עסק מופיע במיקום גבוה בסט התוצאות האורגניות בדפי תוצאות החיפוש, הסמכות שלו בעיני הגולשים משתפרת לאין ערוך, וכאשר זה קורה, הסיכוי למכור ללקוח גדל גם הוא משמעותית.

יתרון מספר 2: יצירת תנועה איכותית לאתר ללא תשלום

קידום אורגני מסייע לעסקים להזרים תנועה איכותית של גולשים, כאלו שסומכים על התוצאות המוצגות להם באמצעות מנוע החיפוש, ללא תשלום על עצם ההקלקה. מה זה אומר בפועל? זה אומר שמלבד ההשקעה בתשתית לצורך קידום עמודי האתר עבור שאילתות החיפוש השונות, לא נדרש בית העסק להשקיע תקציב נוסף בהזרמת הגולשים לאתר, והוא מוגבל, למעשה, רק בכמות החיפושים הרלוונטיים שמבצעים גולשים במנוע החיפוש.

 

בתצורת עבודה כזו, בפרט כאשר מדובר בנישה שבה מבוצעים חיפושים רבים, הזרמת תנועה איכותית לאתר הופכת משתלמת יותר.

יתרון מספר 3: חשיפה מופחתת לקליקים של מתחרים

אחת הרעות החולות איתן נאלצים להתמודד עסקים אשר נוהגים לעשות שימוש בקידום ממומן לצורך הזרמת תנועה של גולשים לאתר האינטרנט של העסק, היא התמודדות עם הקלקות של מתחרים, סקרנים וטרולים, שכל מטרתם לנצל לרעה את תקציב השיווק של העסק. הקלקות כאלו גורמות לנזק כפול: מצד אחד, הן מבזבזות תקציב עבור הקלקות לא רלוונטיות, ומצד שני, משאירות תקציב מופחת לתנועה שכן עשויה להיות רלוונטית.

 

בתהליך של קידום אורגני, בית העסק לא חשוף, למעשה, להקלקות של מתחרים. מעבר להשקעה בתשתית הקידום, התנועה לאתר היא חינמית, ולכן יש הרבה פחות מוטיבציה למתחרים לנסות ולזייף כניסות כאלו לאתר.

יתרון מספר 4: קבלת תנועה גם מחיפוש ביטויים שלא הגדרנו מראש

אחד היתרונות המשמעותיים הנוספים של תהליך קידום אורגני, הוא היכולת ליהנות מתנועה של גולשים אשר ביצעו חיפושים של ביטויים עליהם האתר התקדם, ואשר עליהם לא חשבנו מראש. בעוד שבתהליך של קידום ממומן, מגדיר מנהל הקמפיין במדוייק את הביטויים שעבורם תופענה המודעות, גם אם באמצעות התאמות רחבות, הרי שבקידום אורגני יכול ליהנות בעל העסק מתנועה של גולשים אשר חיפשו ביטויים שמנוע החיפוש מצא לנכון להפנות עבורם את הגולש לאתר המקודם.

יתרון מספר 5: קבלת תנועה גם ממנועי חיפוש אחרים

אנחנו חיים בעידן שבו מרבית החיפושים מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל, אולם דווקא בשל כך, בוחרים לא מעט עסקים, לנסות לקדם את האתר שלהם במנועי החיפוש האחרים, שם התחרות על הקשב של הלקוח היא מופחתת. ובכן, בניגוד לקמפיין קידום ממומן שיכול לסייע לבית העסק לקדם את עמודי האתר עבור חיפושים שמבוצעים במנוע החיפוש שבו מנוהל הקמפיין בלבד, הרי שתהליך קידום אורגני, שמבוצע נכון, יכול לסייע לעסק לקדם את עמודי האתר גם עבור שאילתות חיפוש המבוצעות במנועי חיפוש אחרים.

 

מדובר ביתרון משמעותי עבור מי שרוצה ליהנות מפירות ההשקעה שלו בתהליך הקידום.

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!