קידום ממומן בפייסבוק – האם הוא באמת עובד?

ניווט מהיר

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא אחד הכלים החשובים שעומדים לרשות בעלי עסקים שמעוניינים למקד את התכנים השיווקיים שלהם לקהל יעד איכותי ורלוונטי. באמצעות יכולות פילוח מתקדמות מאפשרת פייסבוק לעסקים להגיע לא רק לקהל שעונה על המאפיינים הדרושים ומתעניין בשירותים או מוצרים דומים לאלו שהם מציעים, אלא גם לקהל שהסיכוי שיבחר להקליק על המודעה, לבקר בדף הנחיתה מיד לאחר מכן, ולהשאיר פרטי קשר הוא הגבוה ביותר.

אנחנו, בספיידר ווב, מתמחים בניהול קמפיינים ממוקדים וממירים ברשתות החברתיות בכלל, ובפייסבוק בפרט, ונשמח לספק לכם שירות בתחום הזה על מנת לוודא שגם העסק שלכם יוכל ליהנות מתנועה איכותית ומפולחת של גולשים לאתר שלכם.

אז מה הופך את הפרסום בפייסבוק לפופולרי כל כך בקרב בעלי עסקים? מהם היתרונות המרכזיים שמספקת הפלטפורמה הזאת ביחס לפלטפורמות מתחרות?

יתרון מספר 1: יכולות פילוח מתקדמות

פייסבוק מנהלת מידע רב על המשתמשים שלה, וכפועל יוצא מאפשרת לבעלי עסקים המעוניינים לפרסם באמצעות הפלטפורמה יכולות פילוח מתקדמות. למשל, קוסמטיקאית מאזור השרון יכולה למקד את הפרסום שלה בשנים בנות 30 עד 60 אשר מתגוררות באזור השרון. עסק שמוכר מוצרי כושר יכול לפרסם לאנשים שחברים בקבוצות של ספורט ותזונה. בעל עסק שמספק מוצרים להורים צעירים, יכול למקד את הפרסום במי שחברה בקבוצת האמהות מאמאזון.

בנוסף על כך, מאפשרת פייסבוק לבעלי עסקים לייצר קהל יעד חדש, דומה לקהל בסיס, אשר מגיב היטב למסרים השיווקיים של העסק. פייסבוק נעזרת בשורה ארוכה של מאפיינים כדי למצוא את קהל היעד הרלוונטי, שעונה לתנאים, ושהסיכוי שהתגובה שלו לפרסומים של העסק תהיה טובה הוא גדול.

יתרון מספר 2: למצוא את הלקוח גם כאשר הוא לא מחפש אותך

פייסבוק היא פלטפורמת פרסום בתצורת “דחיפה”. זה אומר שהגולש או הצרכן העתידי לא מבצע פעולה אקטיבית כדי לקבל את המסר השיווקי. מתי למתודה הזאת יש יתרון משמעותי? בעיקר כאשר בית העסק מעוניין להגיע לקהל יעד שלא מחפש או לא חשב לחפש את סוג השירותים והמוצרים שבית העסק מציע. בצורה כזו, יכול הפרסום לשכנע אנשים שלא חשבו מעולם לקנות את המוצר או השירות, לעשות זאת, ואין צורך להמתין שהלקוח יבצע פעולה אקטיבית, כמו חיפוש מסוים במנוע החיפוש, כדי להציע לו את השירות.

יתרון מספר 3: להציע מוצרים ושירותים שאנשים לא יודעים על קיומם

אם אתם מנהלים עסק חדש, עם ליין ייחודי של מוצרים, אשר לא שמעו עליו לפני כן, בטח ובטח שלא תוכלו להסתמך על יוזמה של גולשים שיחפשו שירות או מוצר דומה לזה שאתם מציעים. כדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי, צריך להגיע אליו בצורה יזומה, במקומות בהם הוא פועל. אחד המקומות האלו, הוא הרשת החברתית הגדולה בעולם.

יתרון מספר 4: ויראליות של תכנים

התכונות המיוחדות של הפלטפורמה בפייסבוק, מאפשרות לה להפוך תכנים לויראליים, באמצעות מנגנונים שונים כמו תגובות, לייקים, שיתופים, תיוגים, אזכורים, הצטרפות לדף אוהדים ועוד ועוד. מה זה אומר בפועל? זה אומר שתוכלו ליהנות מתפוצה רחבה יותר של משתמשים ברשת החברתית, גם כזו שלא שילמתם בעדה. ויראליות של תכנים הופכת תכנים שיועדו במקור לחברי קבוצה ייעודית, לכאלו שחשופים לאלפי או רבבות משתמשים אחרים.

 

חשוב יהיה לציין גם זאת: כדי שתוכן ברשת החברתית בעולם יהפוך לויראלי הוא חייב להיות תוכן מעניין, כזה שמפעיל את הרגש של הקהל בצורה מושכלת, שהוא ויזואלי, קצר או ארוך, מכעיס, מקומם, מרגש ועוד. לא כל תוכן הוא בעל פוטנציאל להפוך לויראלי, וגם תכנים שמקיימים את הפוטנציאל הזה, הופכים לויראליים רק בסבירות נמוכה.

יתרון מספר 5: קהילתיות

לפייסבוק ישנו יתרון נוסף וחשוב מאוד: מרשת חברתית גדולה אשר מייצרת אינטרקציה בין אנשים, היא הפכה להיות לפלטפורמה אשר באמצעותה מנוהלות קהילות של אנשים. קהילה היא קבוצה של אנשים עם ערכים משותפים ומטרה משותפת, וכאשר היא מנוהלת בצורה חכמה, היא מייצרת לא מעט ערך לגולשים בה. למעשה, פייסבוק הפכה באמצעות ניהול הקהילות למנוע חיפוש לכל דבר: גולשים אשר מעוניינים לקבל תשובות ממספר מומחים בתחום, ולהיות חשופים למגוון דעות, יכולים להעלות תהיות ושאלות בקבוצת פייסבוק מתאימה בה פועלת הקהילה.

 

התשתית הזו, מאפשרת לעסקים רבים לפעול בפייסבוק ולהציע ערך מוסף אמיתי לגולשים שמחפשים פתרונות שונים בקהילות בהן הם פועלים, ובתוך כך, להגדיל את החשיפה לקהל היעד הרלוונטי.

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!