איך גוגל מדרג אתרים? יסודות קידום אתרים SEO

ניווט מהיר

דברי פתיח – מדריך הקורס

שלום לכל הסטודנטים שמצטרפים אלינו, שמי ליאור מקדם SEO שהולך להעביר לכם את הקורס. אני רוצה להדגיש כי הקורס חינמי לחלוטין ללא הפתעות, מטרתו להכשיר מקדמי SEO ללא ניסיון ולהעניק לכם את כל הכלים שנדרשים בכדי להיכנס לשוק העבודה או לקדם את העסק שלכם באופן עצמאי. 

הושקע בקורס המון זמן ומאמצים בכדי להנגיש את עולם ה – SEO גם לאלו שאין ביכולתם להרשות לעצמם לשלם סכומי הטק בכדי להיכנס לנישה המרתקת הזו. הקורס מיועד לעסקים קטנים שרוצים להגדיל את כמות הלקוחות שלהם, למנהלי דיגיטל שמעוניינים להתמקצע ולסטודנטים המגיעים ללא ידע קודם בתחום ורוצים ללמוד איך גוגל מדרג אתרים.

הקורס מיועד לבעלי אתרים בכל הפלטמפורמות אך יש המלצה לעבור עם "וורד פרס"  מכיוון שתוספי הקידום והעבודה הכוללת הרבה יותר פשוטה ולא מצריכה ידע נרחב בשפות תכנות כמו HTML  ו CSS.

במהלך הקורס נלמד כיצד האלגוריתם של גוגל מדרג אתרים

קידום אורגני מושתת על אלגוריתם שסורק את הרשת ונותן ציוני דירוג לדפים ואתרים. הוא מתרכז בשלוש נקודות חשובות עליהם נעבור יחד לפרטי פרטים:

  • אופטימיזציה – התאמת הדף/ אתר לגוגל בהתאם לדרישותיו. 
  • תוכן – לספק ללקוח את התשובה למסע החיפוש שלו באמצעות תוכן איכותי העונה לצרכיו.
  • קניית קישורים חיצוניים – אתרים שימליצו על האתר שלכם ובכך יעלו את האמינות שלכם בעיני מנוע החיפוש.

במה נתמקד במהלך השיעור הראשון?

נעבור על מנוע החיפוש בכלליות, נדבר על מושגים בסיסיים שיהוו בסיס לשיעורי ההמשך, ולבסוף ניסקור כמה מהכלים השימושיים ביותר למקדם מתחיל. 

הדרך שבה גוגל מדרג אתרים, מה המטרות שלו, ובמה עלי להתמקד?

מבנה מנוע החיפוש של גוגל איך זה בתכלס עובד?

  1. דירוג אתרים על בסיס משתמשים – אנשים שנכנסים לממשק לצורך הדוגמה גוגל שהם מזינים שאילתה. גוגל רואה בכל ביטוי שנרשם שאלה. יש מגמה לאחרונה שמשתמשים שואלים שאלות ארוכות יותר לכן חשוב לכוון את עצמינו גם לשם ולא לקדם רק ביטויים חזקים בתחום. 
  2. דירוג אתרים על בסיס אינדקס – סיפוק תוצאה רלוונטית  – איך גוגל מספק את התוצאה הכי רלוונטית? הוא מספק תוצאת חיפוש מתוך אלפי אתרים אבל איך הוא בוחר את האתר המתאים לשאילתה? יש תחומים שיש להם יותר ממיליון תוצאות אז איך בעצם הוא מחליט על סדר הצגתם? דמיינו חוות של שרתים שמדברים אחד עם השני מאין ספריה שמאחסנת את כל המידע של כל האתרים ונותנת ציוני דירוג לכל עמוד ועמוד שנמצאים בה.  
  3. שיטת הזחלנים באינדוקס עמודים חדשים – חשבתם פעם איך גוגל מוצא את המידע? באמצעות זחלים הכירו את הבוט שמדבר בין האינטרנט לאינדקס ומוצא מידע חדש ומיד מאנדקס אותו. גוגל לא יכול להרשות לעצמו לא להכניס לאינדקס תוצאות חדשות באופן מיידי. לכן הזחלן הונדס באופן הבא, ברגע שהוא מזהה קישור שהוא לא מכיר הוא זוחל לעמוד וקורא אותו ולאחר מכן נותן את ציון הדירוג. הזחלן בודק איזה קישורים מופיעים בעמוד (קישורים פנימיים ויוצאים) ולאחר מכן הוא בודק אם הם מאונדקסים ובמידה ויש עמוד שלא אונדקס הוא מיד מכניס אותו למאגר. בתמונות לדוגמא ניתן לראות מתי גוגל ביקר באתר. חשוב לוודא כי גוגל אנדקס את כל העמודים באתר, אחרת זה בזבוז של קידום. לגוגל יש תקציב זחילה לכל אתר וחילוק המשאבים עובד בצורה כזו: אם התוכן באתר שלך מתחדש הבוט של גוגל יסרוק אותך בדחיפות אך אם האתר לא התעדכן במשך חודשים גוגל לא ישלח מדי שבוע את הבוט בכדי לחפש קישורים חשובים. לכן חשוב לייצר בלוג באתר ולהעלות לשם תכנים פעם בשבוע. 
  4. דירוג סופי באמצעות שליפה והצגת תוצאות רלוונטיות. השליפה מהאינדקס מתבצעת לפי ציוני הדירוג של מילות החיפוש שנקבע מיותר מ 200 משתנים. ככל שדירוג העמוד שאונדקס גבוה יותר כך הוא יהיה ממוקם גבוה יותר. בעצם גוגל ניגש אל האנדקס ומוציא משם על פי הסדר את התוצאות שבעיניו הם הכי רלוונטיות למשתמש. חשוב לציין כי גוגל קורא את האתר אך ורק בתור טקסט. הוא לא שם חשיבות לנראות ברגע שהוא מאנדקס. עממה, חווית המשתמש כן מסייעת בכך ובעקיפין עוזרת לדירוגים. 

התהליך עובד בצורה הבאה: 

זחילה > הבוט מוצא דפים חדשים > אנדוקס – גוגל מכניס את זה לספרית המידע שלו > חיפוש   – מה המשתמש שואל את גוגל > שליפה מהאינדקס והצגת תוצאות רלוונטיות.

שיפור ציון הדירוג של גוגל דרך, קידום האתר דרך Serp

מושג שכדאי להכיר Serp  = איך האתר שלכם נראה בתוצאות החיפוש. 

מטא טייטל – מה זה בכלל? מדובר בכותרת הכחולה שמוצגת בדף תוצאות החיפוש ("Serp"). לכותרת השפעה רבה על תוצאות החיפוש ולעיתים שינוי במטר טייטל יכול להקפיץ את הדף לתוצאות גבוהות יותר ונהפוכו. מעבר לכך יש חשיבות לנראות ולנוסח הכותרת, מכיוון שזהו הטריגר שגורם למשתמש להקליק על תוצאת החיפוש וקבל החלטה האם הדף הספציפי רלוונטי למסע החיפוש שלו. מילים כמו: חינם/ מומלץ/ מחיר/ מדריך – תורמים רבות להקלקות לכן המטא טייטל. בנוסף היא צריכה להיות אינפורמטיבית בכדי שהגולש יוכל להחליט האם להכנס אליה או לדלג לכותרת הבאה אחריה. במילים אחרות, חשוב שהיא תהייה ייחודית, מניעה לפעולת הקלקה ואינפורמטיבית.

מטא דיסקריפשיין – מדובר בפיסקה שמופיעה מתחת לכותרת הראשית (מטא טייטל) זו בעצם פסקה שמתארת את העמוד ומפרטת בקצרה מה יש בו האותיות תמיד יופיעו שם בצבע אפור. חשוב שהיא תהייה מניעה לפעולה ותתאר למשתמש במה עוסק הדף וגם לגוגל. 

תולדות שיטת הדירוג של Google , קצת הסטוריה למה אתם נבהלים?? 

הכל התחיל ב 1998 מסטודנטים שמנועי החיפוש מאוד סיקרנו אותם בזמנו YAHOO  היה פופולרי. הם החליטו שהדרך שבה מנועי החיפוש עובדים מיושנת ולא נכונה מן היסוד. איך זה עבד פעם? חיפוש סמנטי – ככל שמילת חיפוש הופיעה מספר גדול של פעמים האתר קפץ בתוצאות החיפוש. 

מה הם יצרו שגרם למהפכה הגדולה ועלייתה של גוגל? את עולם ההמלצות. הם בצעו מחקר והגיעו למסקנה ששרשת אתרים היא כמו האנטומיה של גוף האדם. לדברם, אתר הוא באמת טוב במידה הרבה אתרים אחרים ממליצים עליו והקישורים הם בעצם הוכחת ההמלצות בכך הסטודנטים שינו את חוקי המשחק והעבירו את הכרעת הדירוגים לאיכות הקישורים באמצעות אלגוריתם שבודק את החשיבות והרלוונטיות של אותו אתר. האלגוריתם עבר מיישום דגש על מילים שמופיעות באתר, להצבעות.

אז למה בעצם אני מספר לכם את זה? 

אם הרבה אתרים מתחום העסק שלך ימליצו עליך, גוגל יראה בך רלוונטי ויתעדף את האתר שלך בתוצאות החיפוש. 

למדריך בניית מערך קישורים נגיע בהמשך אך בינתיים נכיר לך כמה מושגים בסיסיים:

קישור חיצוני – זה בעצם קישור שיוצא מאתר ברשת לאתר שלך וממליץ עליך ובסופו של דבר מוביל לדף באתר שלך. 

קישור פנימי – זה בעצם קישור באתר שלך ומוביל לדף אחר באתר שלך. 

ANCHOR TEXT – אנקור טקסט זה הלינק שמופיע בצבע כחול ובעת ההקלה עליו תועבר לדף אחר. אנקור טקסט מופיע גם בקישורים פנימיים וגם בקישורים חיצוניים זה בעצם שולח את המשתמש מנקודה A  לנקודה B.  

 

ANCHOR TEXT – טיפים שחשוב ליישם במידה ואתם מנסים לקדם ביטוי מסוים. 

  • יש לשאול את השאלות הנכונות לפני שבוחרים את האנקור טקסט, מה מילת הקישור? מאיזה אתר הגיע הקישור? האם הוא רלוונטי לתחום? חשוב שבאנקור טקסט נרשום מילה רלוונטית לחיפוש העסק שלנו ולא "לחץ כאן" טעות יחסית נפוצה ב SEO. 
  • יש לפצל את הקישורים ולא לרכז אותם לעמוד אחד בכדי שגוגל לא יעניש אותך על אופטימיזציית יתר. האסטרטגיה הנכונה היא ליצור פיזור בין ההמלצות אין קו מוגדר או מספר של אנקור טקסט שיש לקשר לעמוד ספציפי. צריך ליצור פיזור שייראה תקין מבחינת מנועי החיפוש.

הקישורים הם הבסיס לקביעת רלוונטיות, לא משנה כמה כסף השקעת באתר במידה ואתרים אחרים לא ימליצו הרלוונטיות תהייה פחותה מבחינת מנוע החיפוש.

 

ארחיב על כל אחד מן הפרמטרים לעומק אך לפני הכל, רקע על מנוע החיפוש: 

לגוגל יש יותר מ 200 פרמטרים שהוא לוקח בחשבון ברגע שהוא סורק את האתר שלכם אבל אם התוכן קולע למטרה והמחפש באמת מצא את מה שחיפש כל שאר הפרמטרים מתגמדים ובסופו של דבר העמוד שלכם יופיע מעל תוצאות החיפוש האחרות . 

הדבר הכי חשוב הוא לא לנסות לתחמן את האלגוריתם שמחכים מיום ליום אלא לנסות לייצר תוכן איכותי אשר יביא את העמוד שלכם אל התוצאות הראשונות. 

להלן קישור לפרמטרים החשובים לגוגל שאלה למחשבה: מבחינת ציון דירוג המאמר, האם הדירוג שלו עלה בעקבות היפר הקישור לאתר סמכותי כמו גוגל? בקרוב תדעו לענות על הכל. 

מה שאנחנו לא רוצים זה לתת ל"מאסטרים" של SEO להפחיד אותנו הכל מתחיל בגישה שלנו וכמובן בתוכן. האלגוריתם של גוגל לא מפסיק להתקדם בצעדי ענק וכל הספמים וקיצורי הדרך בסופו של דבר יפגעו בקידום. 

אם תעקבו אחרי המתכון הבא אין לכם ממה לחשוש.. 

הכל מתרכז בדבר אחד, לתת את התשובה הטובה ביותר למשתמש שמחפש דבר ספציפי ברשת. 

ברגע שפגעתם בזה הדירוג והמיקום שלכם יהיו בהתאם. 

זו היא בסופו של דבר המטרה של גוגל לספק ללקוח את התוכן הטוב ביותר עבור מסע החיפוש שלו ואנחנו בתור מקדמים צריכים להנגיש לו את התוצרים בצורה שהוא יבין שהם הכי מתאימים למסע החיפוש של המשתמש. 

 

אז על בסיס מה גוגל מדרג אתרים?

מדדי משתשמים הדבר החשוב לו מכל:

אחוזי נטישה – אחד מן הפרמטרים החשובים לציון הדירוג הוא אחוז הנטישה מן האתר שלך, כלומר משתמש נכנס לאתר שלך ויצא ממנו מבלי לטייל בעמודים נוספים. 

"פוגו סטיקינג" – במידה והמשתמש נכנס למאמר אבל לא באמת קרא אותו וחזר מיד לתוצאות החיפוש ומצא את מבוקשו במאמר אחר. לראות עיניו של גוגל, ככל הנראה שהדף אליו הגיע אינו רלוונטי למילת חיפוש ולכן גוגל ייתעדף אתר אחר אשר כן ענה על הצורך של הלקוח. יש לציין כי גוגל הצהיר שהוא לא באמת מייחס לזה חשיבות למרות בפועל לא כך הדבר.
*הערה חשובה – יש אתרים שזה בסדר גמור שיהיו להם אחוזי נטישה גבוהים כמו אתרים לבדיקת מזג אוויר או לחלופין בדיקת מצב הים. אם הלקוח מצא את מבוקשו ציון הדירוג לא ייפגע אך אם הוא המשיך לחפש ברשת אתרים אחרים על אותה מילת חיפוש ייתכן וציון הדירוג שלכם כן ייפגע. 

מהירות אתר – ככל שהיא תהייה יותר מהירה כך ציון הדירוג יהיה בהתאם. הפרמטר הקריטי שפוגע בקידום באופן מהותי הוא כאשר האתר שלכם נכנס לעשרים אחוז האתרים האיטיים ביותר ואז הקידום נפגע באופן מהותי אבל ככל עוד אתם לא שם הפרמטר הזה יחסית זניח. 

בניית קישורים off page האם מדובר בבזבוז זמן?

מוניטין – הדרך של האלגוריתם לדעת אם המוניטין שלך טוב הוא באמצעות האתרים שמקושרים אל האתר שלך, ככל עוד שהקישורים יהיו יותר איכותיים ויגיעו מן אתרים בעלי סמכות גבוהה כך האתר שלך יקבל מוניטין טוב יותר. 

לרוב, קישורי החלפות בין אתרים (מה שרוב המקדמים עושים) קישורי אתרי לווין אינם נחשבים איכותיים בעיני גוגל ולכן המוניטין יישאר בינוני אך קישורים בתשלום וקישורים אורגניים מאתרים חזקים אכן זוכים לשיפור ציוני דירוג. 

רשתות חברתיות – האם גוגל מסתכל עלי ברשתות החברתיות? כן, בנית מוניטין הולכת בד בבד עם הרשתות החברתיות ואם בעל אתר מסוים מוביל עם 5 מיליון עוקבים באינסגרם גוגל ייראה בו כאוטוריטה בתחום וכמובן יעלה את ציון הדירוג בהתאם לתחום העיסוק שלכם. 

המוניטין קובע, אז איך בונים מוניטין? העלאת תמונות רלוונטיות שלכם עם הנישה בה אתם מתמחים, דף פייסבוק, דף טוויטר, עמוד בלינק דין, הקמת קהילה ועוד. 

גוגל רוצה לדעת מי אתה! לכן אם יש לך עסק לגינון רשום בדף שלך את הניסיון ואת כל הרקע שלך בתחום. אם אתה רופא אף אוזן גרון ורוצה לקדם את האתר שלך רשום שיש לך תואר ברפואה בדף האודות ותתאים סכמות וקישורים שייאמתו את זה. כך גוגל ידע שאתה רלוונטי לנישה הזו ויקח את התוכן שלך יותר ברצינות. 

אחידות ברשת ואמינות – אסור לשקר, אם ציינת באתר שלך שיש לך תואר מסוים ומספר מקורות חיצוניים רשמו אחרת גוגל יאמין להם ויוריד את הרלוונטיות שלך מהנישה וכמובן את הקידום. 

שיתופי פעולה בתעשייה – חשוב מאוד להופיע ברשת יחד עם עמית לענף, זה יכול להיות סרטון יוטיוב או פרסום בפייסבוק.. "פוסט אורח" אם יש לך קשר טוב עם בעלי עסקים נוספים מהתחום בקשו מהם להטמיע באתר שלהם פוסט אורח ולאזכר אתכם עם קישור. 

חווית משתמש פרמטרים לקידום אתרים (On page)

אחוז נטישה – האם המשתמש נכנס לאתר ומיד יצא ממנו? דמיינו שהבוט של גוגל שם לב שאחוז גבוהה מן המשתמשים הנכנסים לאתר נוטש אותו מיד אחרי שהוא מגיע אל הדף, המסקנה של גוגל היא שהדף לא רלוונטי אל מילת החיפוש ובגלל זה המיקום שלכם ירד. 

אורך הטקסט – מה הוא האורך של הטקסט באתר שלך? הפרמטר הזה משתנה מתחום לתחום.. בגדול המטרה היא לקלוע אל המטרה ולספק לגולש את התשובה שחיפש ולאחר מכן אתם צריכים לחשוב על אילו עוד שאלות עלולות להיות לו ולספק את המידע הרלוונטי. ההמלצה שלי היא שמאמר יהיה בין 500 – 1500 מילים לפחות. 

לאחרונה ישנה חשיבות גם לכותב האמר, לכן יש צורך לאמת את זהותו של הארגון/ כותב התוכן לצורך הדוגמא במידה והגיעו לאתר העוסק במשפט חשוב שמשפטן יהיה זה שכותב את התוכן והדבר בא לידי ביטוי במיוחד באתרי רפואה ששם מידע לא מאומת עלול לעלות בחיי אדם. (הכל מתרכז לאותה הנקודה, לגוגל חשוב תוכן איכותי.) 

אם חולה ייחפש התקף אפילפסיה גוגל רוצה שהאדם שייתן את התשובה יהיה רופא או אתר בעל סמכות רפואית לכן הוא יקדם אתרים כמו מכבי/ כללית. לאתרים מהסוג הזה גוגל נותן אמון ולכן יהיה להם מאוד קל לקדם מילים וביטויים מהסוג הזה. 

סרטונים ותמונות – האם בדף נמצאים תמונות וסרטונים התומכים בתוכן? סרטונים ותמונות להמחשה מעולים לשיפור חווית המשתמש. השילוב המנצח הוא להטמיע אותם במבנה המאמר.

זמן שהייה בעמוד – כמה זמן המשתמש נשאר בעמוד? הפרמטר הזה משתנה מנישה לנישה. דמיינו שיש לכם אתר לבדיקת מזג האוויר, זמן השהייה באתר יהיה מאוד נמוך אך אין זה אומר שמשו לא בסדר בתוכן או שהמשתמש לא קיבל את מבוקשו. גוגל יודע לעשות את ההבדלה במקרים מהסוג הזה. אבל אם האתר שלכם אמור לספק מדריך כל שהוא שדורש זמן לימוד והמשתמש נטש מיד את האתר כנראה שציון הדירוג שלכם כן הפגע ויש לשים לכך לב 

סדר וארגון – האם המאמר קריא? יש כותרות? חשוב שהטקסט לא יהיה בגוש אחד ויהיה סדר. כמה ממכם נהנים לקרוא מאמר שנכתב בגוש אחד ללא דרך לנווט בו בשביל למצוא את התוכן הרלוונטי? דמיינו שהמאמר הזה לא היה מסודר עם כותרות ולא היה ברור מי נגד מי, האם הייתם נשארים לקרוא אותו?  

פרסומות – האם יש מלא פרסומות בדף? מה לגבי תוכן שותפים שיווקי? קישור שותפים נמדד גם בעמודים. משתמשים לא אוהבים שפרסומות משתלטות על המאמר שלהם. על כן במידה ואתם מפציצים בפרסומות מיותרות שפוגעות בחווית המשתמש גוגל יוריד את ציון הדירוג שלכם בהתאם. 

כל אלו נכנסים תחת חווית משתמש, זה יכול להיות הפרמטר שיעיף לכם את הקידום מעלה וזה יכול להיות גם מה שיוריד אותו לרצפה.. מקדם אתרים טוב שם על כך דגש ולא מתפשר על חווית משתמש. 

מה שחשוב הוא לענות על השאלה של המחפש ולא לקדם פסקאות עם תוכן משוכתב שיגרום לו לנטוש את האתר. 

תוכן – מאמר איכותי מורכב מ – 1,500 מילים ומחקר רציני, אין למה להחביא את התשובה עמוק בטקסט בשביל להשאיר את המשתמש באתר.. כי אז הוא פשוט יינטוש וימשיך לחפש ברשת וציון הדירוג ירד.. עדיף לענות על התשובה ואז לפרט עליה ולהעמיק.

חווית משתמש כמה היא באמת חשובה מבחינת קידום

מדובר בפרמטר החשוב ביותר. במבט לעתיד בעוד מספר שנים לפי איך שזה נראה ללינקים לא יהיו חשיבות כמו חווית משתמש. הבוטים של גוגל מחכימים והדירוגים האנושיים צוברים תאוצה על כן, צריך להשקיע בתוכן איכותי וחווית משתמש כי לשם גוגל מכוון בשפה המקצועית המונח נקרא on page)) 

תחשבו על זה מנקודת המבט של גוגל? מה הם רוצים? שיהיה תוכן איכותי ושהמשתמש יימצא את מבוקשו והם לא הולכים להרפות מזה ההפך הוא הנכון זה הולך להיות יותר ויותר קפדני. 

אז על מה דיברנו עד כה? על מוניטין וחווית משתמש ואפילו קצת נגענו בקישורים.. אז למה לא הרחבתי על הדרך בה עושים את זה? כי יש לנו כל קורס שלם ואי אפשר לדחוף את הכל בשיעור אחד ואני רוצה להטמיע לכם את זה ש – צריך לכתוב תוכן איכותי שעונה על הצורך של הגולש. נקי, קריא, טקסט כייפי אם אתם עונים על הקריטריונים האלה פגעתם בפרמטר החשוב ביותר מבחינת חווית משתמש. 

פרמטרים של אבטחה האם גם הם נמדדים? 

התשובה היא כן, זה בהחלט מדד מוצהר של גוגל ופשוט ליישום. להלן הסבר קצר על המושגים. 

HTTPS – אבטחה גבוהה משמע ציון דירוג טוב.     

SSL – אבטחת מידע הדואגת להצפין את פרטי האשראי של הלקוח בזמן שהוא עובר בין השרתים. SSL דואגת שהמידע יעבור בשלמותו ומאבטחת את הפרטים שמועברים בשרתים על ידי הצפנה. הסמל שלהם מופיע בצורת מנעול. אז איך מתקינים את זה? דרך חברת האחסון ניתן לבקש את האבטחה הזו לרוב השירות ניתן בחינם וכלול בחבילת האחסון. 

אז איך גוגל מדרג עמודים באתר? (on page)

דירוג ראשוני מתבסס על התוכן וסיווג למילות חיפוש רלוונטיות ולאחר משו כמו שלושה שבועות כאשר יש לו יותר דטא הוא נותן את הדירוג הנוסף על פי חווית המשתמש. חשוב לציין שלמאמר חדש לוקח 35 שבועות בכדי להגיע אל השיא שלו מבחינת דירוגים. 

יש יותר ממאה דרכים להרוג את האתר שלך והדירוג לכן בסוף האמר כן חשוב לעיין בצ'אק ליסט לקידום אורגני ולבדוק שאתם אכן עומדים בקריטריונים. 

באיזה כלים אני יכול להשתמש בשביל לשפר את הקידום שלי?

Yoast SEO

תוסף וורדפרס שמרבית מקדמי האתרים משתמשים בו כיום, הוא נפלא לעדכון מטא דיסקריפשיין וכותרות אך לעיתים הוא נוטה לזייף בציוני הדירוג ויש לקחת בחשבון שאלגוריתם שלו קצת מיושן ולא 100% מעודכן עם השינויים של גוגל.

SEMRUSH

(בתשלום) תוסף ריגול אחר מתחרים, הוא נפלא בשביל לדעת בדיוק מה עושים המתחרים שלכם ועל אילו מילים הם מקודמים ובנוסף תוכלו לראות מהיכן הקישורים שלהם מגיעים ולקבל רשימה של כל הדומיינים הממליצים עליהם.

SCREAMING FROG

תוסף נוח שמקדמי אתרים אורגנים מרבים לעבוד אתו התוסף הזה נותן פרספקטיבה ממבט רחב על כל מה שקשור לאופטימיזציה ומאפשר לראות היכן פספסנו משו מבחינת כותרות ותיאורי דפים. דרך התוסף ניתן להבחין גם בדפי שגיאה ולינקים שבורים וכמובן לתקן אותם לאחר מכן.

אם ברצונכם לקדם את האתר כמו שצריך Google search console הוא צעד אלמנטרי לכיוון קידום נכון.

Google Analytics

זה הוא כלי נהדר שנותן דטא חיונית על הגולש שממנה ניתן להסיק מסקנות ולשפר את חווית המשתמש ובאגים באתר.

למה אני צריך Google Analytic

דרך הממשק ניתן לבצע מספר דברים קריטיים לקידום:

  • לראות כמה תנועה נכנסה לאתר שלך.
  • לראות מאיזה עמוד מתקבלת התנועה הזו.
  • לראות מה אחוז הנטישה/ זמן שהייה באתר ואת הדרך שביצע הגולש.
  • לראות מאילה אתרים או מקורות חיצוניים מלבד גוגל אתה מקבל תנועה.

*המלצה: ניתן לחבר  console

תחילה יש להטמיע את Google search console  כמו שנגר צריך את ארגז הכלים שלו בכדי לבצע פרויקט גם בקידום אורגני אנו זקוקים לארגז כלים וגוגל מספקת לנו אותו בחינם.

דרך הממשק ניתן למדוד ולעקוב אחר מספר דברים החשובים לקידום:

  • איזו מילה מכניסה הכי הרבה תנועה לאתר שלך.
  • להטמיע מפת אתר.
  • לתקן שגיאות באתר.
  • ולקבל הודעות ישירות מגוגל.

 

לסיכום, גוגל אוהב מאוד אתרים שעונים על צורכי המשתמש, בסופו של דבר אם המשתמש אכן קיבל ערך מוסף מהאתר שלכם וקיבל את מבוקשו יש גם סיכוי גבוה מאוד שהוא ירכוש או השתמש בשירות שלכם בעתיד.

המניפולציות על גוגל במנועי החיפוש עתידים להיכחד ואתרים אשר ממשיכים להיות מקודמים בשיטה ספאמית יפגעו מכך לאורך המזמן.

ליאור – מקדם אתרים SEO.

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!