ניבוי מגמות חיפוש – גוגל טרנדס סקירה מקיפה

ניווט מהיר

מה ניתן לבדוק עם גוגל טרנדס? 

גוגל טרנדס תורם רבות להשוות בין מותגים / אנשים / תופעות. הוא מאפשר לבחון מגמות מזווית ראיה כוללנית מה שלא תאפשר בכלים אחרי החוזים נפח חיפוש בלבד.

לקריאה מפורטת על מחקר מילות מפתח הכנסו למדריך.

דרך הממשק ניתן לראות נקודות שפל ושיא ולבחון את הסיבות לכך בהתאם לעליה/ ירידה של ביטויי החיפוש. תרומה נוספת יכולה לבוא לידי ביטוי בקידום אתרים (SEO), דרך גוגל טרנדס ניתן לבחון מגמות ברמת ביטוי בודד לצד השוואה בין צירופי מילים. גוגל טרנדס יכול להעניק לנו ידע הממקד את מאמצי הקידום ולהכריע התלבטויות. יש לכך חשיבות רבה היות וכמות המשאבים שאנו יכולים להשקיע מוגבלת ולכן התחזיות ובחינת המגמות קריטיות בכדי להגיע להחלטה נבונה ומושכלת.

לצד קהילת ה SEO גוגל טרנדס יכול להועיל רבות לבעלי עסקים. במידת הצורך ניתן להשוות בין מוצרים ולמקד את מאמצי השיווק למוצרים/שירותים בעלי הפופולריות הגבוהה יותר. כך מתאפשר בחירת מוצרים "טרנדים" על פני מוצרים הנמצאים במגמת ירידה. להלן דוגמה, מן ההשוואה בין Apple ל Samsung ניתן לראות כי אייפון 11 הוא מוצר מבוקש. לכן, במידה וברשותי חנות פלאפונים ארצה להצטייד בו בהתאם. גוגל טרנדס הוא כלי עוצמתי שרצוי להיעזר בו. הן במישור העסקי, והן לצרכים לימודיים.

מונחי חיפוש נבחרים

בהשוואה זו נתמקד בשלושה מותגים עיקריים:  Apple/ Samsung /Xiaomi השפה הנבחרת היא אנגלית, באיות הנהוג בלועזית וללא צירופי מילים.

תחילה נבחרו מונחי חיפוש ספציפיים כגון אייפון 11, גלקסי 10 אך לצורך בחינת הפופולריות של המותגים ובחינת מקרי קיצון, הוחלט להשתמש בביטויים ראשיים  אשר משקפים בצורה טובה יותר את המותגים מ 2004 ועד היום.

מטרת הניתוח וסיבת הבחירה

בחינת הסיבות לתנודות והפופולריות בין חברות מובילות בענף מוצרי החשמל והסלולר.

חברות אלו נבחרו מכיוון שיש עליהן נתונים רבים בניגוד לביטויים נקודתיים הנפרסים על פרק זמן קצר.

להלן שני פרקי זמן שונים להשוואה בגוגל טרנדס

תקופת השוואה ראשונה מ – 2004 עד היום. תקופה זו נבחרה מכיוון שהיא מאפשרת לבחון את הפופולריות בהסתכלות נרחבת במרוצת השנים (נספח א').

נספח א':  השוואה בין Apple , Samsung  ו- Xiaomi, בין השנים 2004- עד היום

 

 

באופן כולל ניתן לראות עליה בפופולריות מתחילת שנות האלפיים עד כיום. הגרף מלמד אותנו על כך שXiaomi נכנסה לשוק לקראת שנת 2015. בתחילת השנים ההתמודדות של samsung ו apple הייתה צמודה אך משנת 2008 לערך, samsung מתבלטת יותר מ apple. מלבד Xiaomi שמציגה גרף יחסית ליניארי, ניתן לראות תנודתיות רבה אצל המתחרים. קיימת אפשרות שהתנודות מתרחשות כאשר יוצא דגם חדש של פלאפון ובהמשך העבודה נבחן הנחה זו.

תקופת השוואה השניה – 29/08/2019 – 18/09/2019. תקופה זו נבחרה מכיוון שבחודש ספטמבר הייתה עלייה חדה בפופולריות של Apple בפרט על פני המתחרים (נפסח ב').

נספח ב': השוואה בין Apple , Samsung  ו- Xiaomi, בין התאריכים: 29/08/19 – 18/09/19. בהתאם לקפיצה גבוהה שהתקיימה באותה נקודת זמן.

הוחלט להציג שאילתות שונות הקשורות לחיפושים שונים שבוצעו על ידי משתמשים ברשת בכדי להבין מהם הטרנדים ה"חמים" בהתאם לתקופה הזמן שנבחרה:

 

בהתאם לתנודת העליה שנראתה בגוגל טרנדס, נמצא הקשר ישיר להשקתו של הממשק החדש של חברת Apple:  קישור ל- השקת אייפון החדש.

ההסבר לכך חבוי בהשקת אייפון 11 החדש ואירועי "אפל" הנלווים לו. ניתן לראות בחלקו התחתון של גוגל טרנדס את החיפושים הפופולריים ביותר בהתאם לתקופת ההשוואה. על כן, לפי השאילתות ניתן לראות בבירור את הסיבה לעליה החדה בפופולריות על פני המתחרים.

השוואת מגמות לפי ארצות בגוגל טרנדס

הארצות הנבחרות הן ארה"ב, ארגנטינה. הסיבה לבחירתן נובעת מהבדלי הצבעים (כחול/אדום) שהעידו על שוני מהותי מבחינת בין הפופולריות של Apple ו Samsung. החיפוש הוגדר לטווח 5 השנים האחרונות כדי לא לפגוע בנתוני Xiaomi עקב כניסתם המאוחרת לשוק (נספח ג').

נספח ג': השוואת התפלגות לפי אזור במטרה לבחון את רמת הפופולריות של החברות Apple, Samsung  ו- Xiaomi ברחבי העולם.  ההשוואה מבטאת את רמת הפופולריות של החברות בארה"ב ובארגנטינה, בנוסף ניתן לקבל תמונה כללית.

 

ניתן לראות בחמשת השנים האחרונות כי samsung בארה"ב אינה פופולרית (31%) בעוד שארגנטינה היא מאוד פופולרית (79%).

בארה"ב Apple פופולרית הרבה יותר מ Samsung וניתן לראות כי בארגנטינה המצב בדיוק הפוך. בנוגע ל Xiaomi הפופולריות שלה בארה"ב עומדת על שיעור של 1% בלבד, בעוד שבארגנטינה היא עומדת על 7%.

בדיקת נקודות השיא והשפל בעזרת גוגל טרנדס

נקודת השיא בה דנו באמור לעיל נגרמה עקב השקתו של האייפון 11 ואירועי Apple השונים.

בשל צמיחה לינארית של המותגים הנבחרים נדון בירידות שהתרחשו בחודשים האחרונים ולא בנקודת השפל.

הירידות מתבטאות בכל החברות שנסקרו Apple מאופיינת בירידה החדה ביותר גם בשל העובדה ש"באז" השקת אייפון 11 חלף וגם בשל נגיף הקורונה העלול להסביר גם את הירידה של Xiaomi ו Samsung.

הפגיעה במשק וסגירת סניפיה של Apple בסין גם יכולות להסביר את הנסיגה. לצד זאת חשוב לציין כי כמות החיפושים הנוגעים למניות עלתה. חרף זאת, חלה ירידה כללית בכל המותגים באופן גורף. ניתן לראות בגוגל טרנדס שאילתות כמו Apple stores closing ו Apple stock (נספח ד').

נספח ד': הירידות מתבטאות בכל החברות שנסקרו Apple מאופיינת בירידה החדה ביותר גם בשל העובדה ש"באז" השקת אייפון 11 חלף וגם בשל נגיף הקורונה העלול להסביר גם את הירידה של Xiaomi ו Samsung.

הפגיעה במשק וסגירת סניפיה של Apple בסין גם יכולות להסביר את הנסיגה. לצד זאת חשוב לציין כי כמות החיפושים הנוגעים למניות עלתה. חרף זאת, חלה ירידה כללית בכל המותגים באופן גורף. ניתן לראות בגוגל ט

רנדס שאילתות כמו Apple stores closing ו  Apple stock.

להלן השאילתות החיפוש הנפוצות ביותר לאותה העת:

הצגת ירידה ברמת הפופולריות בהתאם להתפרצות נגיף ה"קורונה" ברחבי העולם, ניתן לראות בחודש מרץ ירידה בהתאם לתמונה הנ"ל:

 

 השוואת שלושת המותגים מסקנות עיקריות

מהשוואת שלושת המותגים ניתן ללמוד כי Samsung היא החברה הפופולרית בשוק, אחריה ממוקמת Apple ובמקום האחרון נמצאת Xiaomi. מגמת העליה הליניארית מאפיינת את שלושת המותגים.

תרבות צריכת מוצרי חשמל בייחוד בתחום המובייל עלתה באופן משמעותי משנת 2004 ועד היום. העליה עשויה להסביר את העליה הליניארית של כל אחד מן המותגים שנבדקו.

מקורות

Google Trends (2020) Apple vs. Samsung and Xiaomi 2004-today. Retrieved April 1, 2020

from https://trends.google.co.il/trends/explore?date=all&q=apple,samsung,xiaomi

 

Google Trends (2020)  Apple vs. Samsung and Xiaomi August 29, 2019 -September 18, 2019.

Retrieved April 1, 2020 from

https://trends.google.co.il/trends/explore?date=2019-08-29%202019-09-18&q=apple,samsung,xiaomi

 

Google Trends (2020) Apple vs. Samsung and Xiaomi past 5 years.. Retrieved April 1, 2020

from https://trends.google.co.il/trends/explore?date=today%205-y&q=apple,samsung,xiaomi

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!