הקשר בין שיפור חווית משתמש לקידום אתרים

ניווט מהיר

לטפס בגוגל באמצעות שיפור חוויית משתמש

מזל טוב! הגעת לשיעור השני בו נלמד חווית משמשת מה היא ונרכוש כלים פרקטים לשיפורה. המושג המפוצץ הזה הולך להיות הרבה יותר מובן לאחר המאמר אבל בגדול משמעו כן הוא ומדובר בחוויה שהמשתמש עובר ברגע שהוא מגיע לאתר שלך החל מזמן הטעינה ועד לפונטים והעיצוב הגרפי שמוצגים בפניו. החלק הזה חשוב לקידום האתר והוא אחד הפרמטרים הקריטים בדירוג ON PAGE שעליו נרחיב בהמשך, ציון הדירוג שלך בעיני גוגל וצמצום נטישת משתמשים לטובת אתרים מתחרים.

מושגים בסיסיים

נטישת משתמשים לטובת אתרים מתחרים הוא דוגמא נפלאה למדד סמוי, כך גוגל מדרג אתרים.

בשפה המקצועית מדדים אלו נקראים:

  • “Pogo sticking”- ביקור קטן באתר וחזרה לתוצאות החיפוש
  • – “Return to serp”מושג זהה בעל אותה משמעות

"פוגו סטיקינג" – מדובר בפעולת נטישה מידית של משתמש שהגיע דרך תוצאות החיפוש אל האתר, במילים פשוטות משתמש נכנס לאתר ספציפי מתוצאת החיפוש ומיד חזר לדף החיפושים והמשיך לאתר אחר. סוג זה של התנהגות משתמש מראה על חוסר שביעות רצון מן התוצאה בדף שנכנס אליו.  למה אני מספר לך את זה? האלגוריתם מסיק שהנטישה המיידית נגרמת בעקבות חווית משתמש גרועה או שהתוכן ירוד ובמצב זה מאותת למנוע החיפוש שהדף לא רלוונטי עבור מסע החיפוש.

עמדתה של גוגל בנושא – "אנו לא משתמשים בפוגו סטיקינג" אבל תגובה חדשה אומרת "אנחנו מנסים שלא להסתכל על דברים כאלה שמדובר בדף החיפוש". לא צריך להיות גאון בשביל להבין שזה פרמטר..

 פוגו סטיקינג וחווית משתמש

המדדים וצורת ההסתכלות של גוגל תלויי תחום. במידה ומדובר באתר לבדיקת מזג אוויר גוגל לא מצפה מהמשתמש להישאר 5 דקות אך באתרי תוכן לרוב הנטישה מצטיירת בצורה הבאה:

  • 30 שניות – השתעממתי ונטשתי את האתר.
  • מתחת ל 5 – אהבתי את התוכן שלך ונשארתי שם כמה דקות לעיין.
  • 5 דקות – שמע יש לך תוכן מעולה.. שאפו!

אז מה ההבדל בין פוגו סטיקינג לבאונס רייט?

בואנס רייט נמדד כאשר משתמש ביקר באתר ולא דילג בין העמודים ולאחר מכן נדד למסע חיפוש אחר שלגמרי שונה מאופי החיפוש הראשוני.

פוגו סטיקינג נמדד כאשר הלקוח חזר לתוצאות החיפוש ונכנס לדף אחר מאותו מסע חיפוש.

TIME ON PAGE – מודד כמה זמן שהה משתמש בדף ספציפי  בעיני גוגל יש לכך חשיבות רבה, בעיניו במקרה והמשתמש שוהה זמן רב בדף כנראה שהוא קרא את כולו והנמצא פה רלוונטי. לכן, יש לכך השפעה והפרמטר נלקח בחשבון.

 

טיפה פרקטיות, טיפים כדי להמנע מפוגו סטיקינג (שיפור חווית משתמש)

למען השם, הכותרת!  – רשמו כותרת המסבירה באופן הכי אינפומטיבי וקולע את מהות ותוכנו של הדף.

קולעים למטרה בזמן קצר – ממבט המשתמש נשאלות השאלות: לאן הגעתי? מה אני יכול לקבל מזה? תוך כמה שניות המשתמש מחליט אם שווה לו להמשיך או לא ולכן זה חשוב.

ניווט קל ונהיר – אתר עם המון עמודים עלול להבהיל את הלקוחות ובאמת שאין להם זמן להתעכב ולברור מכל הבלגן והכאוס. דרך היררכיה נכונה, כלי ניווט וחלוקה סמנטית נכונה תוכלו לעזור למשתש לנווט באופן יעיל.

דבר בגובה העיניים – יש להשתמש במילים שהמשתמש מבין, אופטימיזציית אתר בהחלט יכולה להועיל בדגש על התוכן. לדוגמה – עורך דין לא צריך לדבר אל הלקוחות שלו בשפה משפטית כי הם לא התחברו ויבינו את התוכן. טיפ – בדקו שהאתר שלכם תואם את שפת המשתמשים.

ג'ייקוב נילסון היה הראשון ששם את המשתמש במרכז ולא את הממשק. הוא הגה 8 כללים לעיצוב ממשק משתמש. המאמר נותן ערך ומכיל טיפים פרקטים לשיפור מיידי.

איך לא לסבך דברים בחווית משתמש

השאירו הכל פשוט וקולע למטרה. דברים מסובכים מפחידים את הלקוחות והם עלולים לנטוש את האתר בעקבות זה. לדוגמא – לקוח יודע שטקסט בצבע כחול משמעו קישור, לכן הקפידו לא לסטות מזה בשביל שכל המשתמשים יבינו מה עליהם לעשות בכדי לדלג לעמוד. טעות נפוצה היא להשאיר את הקישור שחור ואז הלקוח בכלל לא יודע שמדובר בקישור.

היררכיית ניווט באתר מהווה חלק עיקרי בחוויית המתשמש, אם לא הצלחתי להגיע אל התוכן/ מוצר בזמן קצר למה שלא אעשה זאת אצל המתחרים?  היררכיה שבנויה לפי הספר מסייעת למשתמש להגיע אל היעד שלו ביעילות מירבית. מה שגורם לשביעות רצון, ויגדיל סיכויי רכישה וימעיט נטישות.

שימוש במונחים מוכרים תמיד השתמשו באייקונים המבטאים את הדף/ הפעולה שברצון הלקוח לבצע בצורה המוכרת ביותר. אם מדובר בחייגן, השתמשו באייקון של טלפון ואם מדובר בדף הפייסבוק השתמשו באייקון המקורי של פייסבוק. טעות נפוצה היא להשתמש באייקון ללא הצבע המקורי שלו, דבר שיוצר בלבול מיותר.

קליעה למטרה באמצעות תוכן תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות, מה המסר העיקרי שהעמוד אמור להעביר? האם התוכן מועבר בצורה שתואמת ללקוח? האם עניתי על הצורך שלו במאמר? המסר העיקרי צריך להיות במילת בכותרת הראשית של הדף, בנוסף יסייעו בתחילת העמוד תמונות וסרטונים שיתנו למשתמש להבין על מה בדיוק הדף מדבר, תוספות מסוג זה ממחישות ויכולות להוריד את אחוזי הנטישה משמעותית. לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, תשקיעו בזה מחשבה והתוצאות לא יאחרו להגיע.

עיצוב מקצועי, קריטי! דף מוזנח יגרור נטישה עמודים שנראים מעוצבים נוטים להתאפיין ביחס נטישה נמוך. כלל חשוב בקידום טוב – כל עמוד שבנוי למטרת קידום צריך להיות ברמה גבוהה, רבים נוטים להשקיע מאוד בדף הבית ולהזניח את עמודי הבלוג שמהם נעשה ההרי של הקידום. אנו מתמחים בעיצוב ובניית אתרים לשם שיפור חוויית משמשת אז אם יש לך שאלה בנושא נשמח לסייע.

מהירות אתר כמה זמן לוקח לו?! נטשתי. – בעידן של היום לאנשים אין לא סובלנות ולא זמן. במידה והאתר שלך עולה לאט תוכל להיפרד מהגולש הממהר. מהזירה של גוגל, פורסם על כך שפקטור מהותי בדירוג שלו הוא מהירות אתר. לכן צריך לשים לב שהאתר במהירות תקינה לא רק מחשש לפוגו סטיקינג ונטישה אלא גם מבחינת דירוג. כלי לבדיקת מהירות אתר – https://speedom.co.il.

סיפוק תוכן איכותי, לגיטימי ואמין למשתמשים האינטרנט מקום מאוד תחרותי ואם לא תהיו אוטוריטה בתחומכם ותתיימרו לספק את התוכן הכי איכותי ברשת, כנראה שלא תתברגו בתוצאות הראשונות. הגולשים החכימו וגם גוגל לכן חשוב שהמוצר והשירותים שלכם יהיו ברמה סופר גבוהה. התוכן חייב להיות מותאם לקהל היעד ואסור להתייחס אל הלקוח כאל איש מקצוע שמבין מושגים מהתחום. למרות שהדבר נראה כמובן מאליו עבורכם לא תמיד מדובר באותה הסיטואציה שמדובר בלקוח. התוכן צריך להיות קולח ומסודר לפי כותרות בשביל שהגולש יוכל למצוא בקלות את מבוקשו.

תן פידבק אינפורמטיבי יש למנוע מצב בו המשתמש לא יודע האם הפעולה שביצע באתר בוצעה כראוי או לא. באתרי סחר אלקטרוני – "ההזמנה התקבלה בהצלחה! "  באתר השארת לידים – " הטופס התקבל, נציג החברה ישוב אליך תוך X שעות". אל תשאירו את הלקוח באוויר באף שלב!

 

צור אמינות, חווית משתמש וניהול ביקורות

תדאגו לאבטח את האתר  SSL בדרך כלל ניתן לבקש זאת בחינם מחברת האחסון שלך. לעיתים גוגל רושם זאת בתוצאות החיפוש או מודעה קופצת בכניסה לאתר שאומרת ללקוחות האם הם מעוניינים להיכנס לאתר לא מאובטח.

כתבו עמוד אודות איכותי משתמשים רוצים להגיע אל עמוד האודות ולקבל תמונה מקיפה לגבי העסק. הרגיעו את אמונם וספקו להם עמוד אודות שעונה על הצרכים שלכם.

וודאו דרכי התקשרות כפתור חיוג הוא אולי הדבר הכי חשוב באתר, שימו אותו בגדול ובמקום ברור ותדאגו שהוא יהיה נגיש בכל שלב למשתמש (במיוחד במובייל).

השתמשו בעדויות/ ביקורות מלקוחות פעילים מומלץ מאוד לשים באתר קטגורית לקוחות ממליצים/ תעודות/ סרטון תדמית. חשוב לוודא לצרף עדויות של לקוחות ממליצים בשביל הלקוחות החדשים שאינם מכירים אתכם. חשוב לזכור שהאתר שלכם אינו מספיק, המחקר אינו נגמר באתר שלך וממשיך לגוגל לקריאה מעמיקה ואז לדף העסק שלך בפייסבוק.. ברגע המתאים בקשו מן הלקוחות שלכם להשאיר ביקורת חיובית. (חשוב לעשות זאת בטיימינג שהלקוח מאוד מרוצה ממכם.)

 

התמודדות עם ביקורות רעות?? 

  • לענות נכון, אף פעם לא להיות כועס תמיד עם חיוך ווירטואלי. אנשים מסתכלים גם על מה שהגבנו ולכן חשוב לספק תשובות טובות.
  • אני מאוד מצטער שאתה מרגיש ככה, כפי שהסברתי לך יש…… פעם הבאה תוכל לקבל……. מאוד חשוב לענות להם נכון ולהציף בחיוביות.
  • איום בתביעת נגד – אם מדובר בהוצאת דיבה, תמיד קיימת אפשרות לתבוע את האדם.
  • זכרו אנשים טיפשים תמיד יגררו אותך לוויכוחים טיפשיים, וינצחו אותך עם הנסיון שלהם אל תגררו לתכתובות ארוכות עמם, תגובה אחת טובה מספיקה.

 

10 טיפים לשיפור חווית משתמש:

*לקוחות ממליצים.

*הוספת מנוע חיפוש.

*ניווט מהיר.

*שלבי העבודה מהיכרות לקבלת השירות.

*סקירה.

* מומלץ לשים כפתור עם חייגן.

*לקטלג את המוצרים/ שירותים באופן מסודר. חלוקה לפי נושא, א'ב וכדומה.

*להוסיף טווח זמן חזרה ללקוח. (תוך שעתיים/ תוך 24 שעות וכולי)

*לבדוק שכל הלחצנים אכן עובדים.

*תפריט שנגלל לאורך כל העמוד.

 

10 טעויות נפוצות בחוויית משתמש 

*חוסר התאמה בין טקסט לתמונות – המשתמש יכול לקבל מסר שונה שייצור בלבול מיותר.

*אייקונים לא בצבע המוכר שלהם – השתמשו במונחים מוכרים למשתמש בצבעם המקורי! לדוגמא אייקון של ווצאפ בצבע ירוק ולא כתום או וורוד.

*קישורים שמפנים לדפים לא נכונים – בדקו שאתם מפנים את הגולש לדף התוכן שמותאם לקישור!

*תמונות באיכות ירודה – עלולים ליצור רושם שמדובר בבית עסק זול ומידע לא אמיןץ

*כפתורים שלא מובילים לדף הנכון – בצעו בדיקת קישורים לכל האתר ובדקו שהם אכן מפנים לכתובת הנכונה.

*חווית משתמש בפאן התוכן – שימו תפריט במאמרים ארוכים, סדרו את התוכן בצורת משפך הגיוני (מהכללי לפרטני)  השתמשו בקישורים וחץ חזרה לחלקו העליו של העמוד.

*טופס השארת פרטים ופרסומות שמסתירות תוכן – אין דבר יותר מעצבן מזה, המנעו מזה!

*פונטים לא אחידים – יוצרים רושם של חוסר מקצועיות ויוצרים בלבלול, וודאו שהם אכן אחידים.

*מותאם לדסקטופ אבל לא מותאם למובייל – רוב הגולשים מהמובייל, אל תשקיעו רק בגולשי מחשב. (בדיקת התאמה למובייל)

*לא מותאם לטאבלט – אחוז קטן אך בכל זאת נסו לבצע התאמה, כפתורי שיתוף במדיה – וודאו שהם מוצגים באופן ברור ומובן.

 

 

 

 

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!