Google Search Console – מדריך למתחילים

ניווט מהיר

 

*בסוף המדריך תמצאו מדריך וטיפים חשובים לאימות דומיין ופתיחת חשבון (כולל תצלומי מסך).

 

למה חשוב להשתמש ב – Google Search Console

אם יש לכם אתר אותו אתם מעוניינים לקדם דרך הממשק של גוגל תוכלו לקבל תובנות ולהסיק מסקנות לשיפור הקמפיין. דרך – Google Search Console תוכלו לדעת באיזה דף באתר יש שגיאות זחילה ותוכלו לקבל דרך לפתרון אותם בעיות. בנוסף דרך הממשק תוכלו לעקוב אחר מיקומים ולקבל תובנות עבור ירידות במיקומים כמו מדוע ירדתם? איך ניתן לשפר זאת? במקביל תוכלו לקבל טיפים כיצד לשפר עמודים ספציפיים באתר ולקדם אותם בצורה טובה יותר. ניתן גם לדעת אילו עמודים גוגל חושב שמתאימים לביטוי מסוים וכך למקד את מאמצי הקידום ולהגיע לתוצאות טובות יותר.

שלושת הכלים החזקים ביותר ב – Google Search Console

ביצועים

ככל הנראה הכלי הכי חזק ש GSC מספק לנו, דרכו ניתן לדלות מידע על כמות הגולשים שהגיעו לעמודים ספציפיים, מה היא השאילתה דרכה הגיעו לעמוד ומה הוא המיקום הממוצע של אותו ביטוי בתוצאות החיפוש. הכלי מאפשר לנו לדעת האם אנחנו מקבלים תנועה לאתר מהביטויים שאנחנו רוצים לקדם ונותן לנו קנה מידה לגבי המיקומים שלו.

ניתן לקבל מידע עבור – מסע חיפושים, עמודים ספציפיים, מדינות, אחוז הקלקות, חשיפות, קליקים, מכשירים, ומראה החיפוש.

 

ניתן לייצא את הנתונים מומלץ לעשות זאת דרך google sheets במקרים מסוימים שמייצאים לאקסל מופיע ג’יבריש במקום עברית.

כיסוי

כלי הכיסוי מאפשר לנו לדעת אילו עמודים גוגל אינדקס, אילו עמודים גוגל אינדקס עם בעיות ואילו עמודים הוא לא אינדקס כלל. דרך כלי הכיסוי ניתן לדעת לא רק באילו עמודים יש בעיות אלא גם למה הם קרו וכיצד לפתור אותם.

איך לאנדקס עמוד בגוגל

דרך הכלי ניתן גם לבקש מגוגל לאנדקס דפים ספציפיים באתר שלך, ברגע שתלחצו על דפים תיפתח לכם רשימת כתובות url בחרו בכתובת אותה תרצו לאנדקס ולבסוף לחצו על request indexing.

 

דרך הכיסוי ניתן לדעת:

 

  1. מה מאונדקס ומה לא.
  2. שגיאות שרת 500 – שגיאות שרת
  3. שגיאות לקוח 400
  4. מפות אתר – סרצ’ קונסול
  5. תמורות חדות בכמות הדפים באתר. (עלול להעיד על בעיה.)

 

לדוגמא:   

שיפורים 

בכלי זה נוכל לדעת מה גוגל רואה לנכון שנשפר באתר שלנו ואילו בעיות קריטיות הוא רואה לנכון לשנות. בדרך כלל הכלי יאתר בעיות שקשורות למובייל והנפוצות ביניהן הן:

 

  1. נתונים שקרובים מידי זה לזה
  2. המסך יותר קטן מהתוכן (יש לגלול לצדדים)
  3. טקס קטן שמקשה על המשתמש
  4. תצוגה לא מוגדרת meta view point

 

גוגל יהיה אדיב מספיק בשביל להדריך אתכם כיצד לפתור את הבעיות אך לעיתים יהיה צורך במתכנת אך לרוב מדובר בדברים פשוטים כפי שמופיע לעיל.

Google Search Console מספק לנו ידע יקר ערך, ובקידום אתרים ידע הוא כוח. לכן, חשוב לדעת להשתמש בו בתבונה ולהסיק מסקנות ולנתח את הנתונים שהוא מספק לנו. דרך הכלי ניתן לדלות המון מידע לגבי האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולקבל פרספקטיבה לגבי איך גוגל רואה את האתר שלכם ממבטו האישית. קחו את המידע הזה וישתמשו בו בכדי לשפר את האתר שלכם, למקד את הקידום ולתקן את מה שבעיניי גוגל מהווה בעיה.

שיטות מובילות לאימות דומיין בסרצ’ קונסול.

  1. קובץ HTML באתר.
  2. תגית HTML– ניתן לבצע עם התוסף insert header – (הדרך הקלה שאותה אדגים)
  3. גוגל טג מנג’ר
  4. דרך רשומות DNS
  5. קוד מעקב מאנליטיקס

 

הטמעת Google Search Console

כניסה לגוגל – סרצ’ קונוסול > ללחוץ על “אני רוצה להתחיל”

למלא את הדומיין ללא הקידומות (HTTP/HTTPS)

למלא את הפרטים על פי שאלות גוגל

לאחר מכן מצד ימין למעלה יש ללחוץ על verify ownership ולהעתיק את “קוד HTML”

לאחר מכן נרצה לאמת את האתר שלנו, דרך פשוטה וקלה היא להוריד אחד מן התוספים הרבים שיש בוורדפרס להטמעת הסקריפט. לדוגמא – “סקריפטים בהדר ובפוטר”

לאחר מכן נטמיע את הקוד, נשמור את השינויים ונרענן את העמוד.

הגדרות >  insert headers and footers  > להטמיע את הקוד > ללחוץ שמור.

טיפ העשרה – בתוספים מן הסוג הזה ניתן להטמיע כל מיני קודים שנוגעים לכותרת ולא רק קודים לסרצ’ קונסול ואנליטיקס. כמו למשל הקוד הבא שמוגדר על התפריט הראשי. (לא מצפה שתדעו לקרוא את הקוד בגדול הוא אחראי על נראות הכותרת במקרים של גלילה מטה).

במידה ובצעתם את התהליך נכון אתם דף הבית שלכם ייראה ככה ולאחר שלושה ימים תהייה לכם DATA לנתח.

ולאחר פרק זמן של חודש ויותר הוא ייראה כל:

מקווה שהמדריך עשה לכם סדר! (:

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!