מדריך Semrush – סקירה מלאה עם תצלומי מסך

ניווט מהיר

מדריך SEMRUSH

לפני שיוצאים לדרך חשוב לציין שהכלי בתשלום ויחסית יקר 99$.

מערכת SEMRUSH מאפשרת לנו לקבל מידע מקיף לגבי המתחרים שלנו. עם המידע הזה ניתן להסיק מסקנות שיחסכו לנו כסף וזמן רב. דרך הנתונים היקרים ש SEMRUSH מאפשרת לנו לדלות ניתן לקדם את האתר בצורה חכמה וטובה יותר. אנשי SEO הם לקוחותיה העיקריים של התוכנה, על אף שיכולה להעיל גם לבעלי עסקים שרוצים לוודא כי חברת הקידום עושה את עבודתה נאמנה.

מומלץ לקרוא בהרחבה את המאמר מחקר מילות מפתח בכדי להבין טוב יותר את המדריך.

באמצעות גרפים SEMRUSH  מציגה באופן חד וחלק את איכות הקישורים, תוצאות הקידום, מדדי מתחרים, צירי זמן המראים מיקומי מילות מפתח וכלי ריגול אחר מתחרים עליהם נפרט במדריך.

איסוף נתונים על ידי SEMRUSH וכיצד הוא עוזר לקידום האורגני של האתר?

איסוף הנתונים מתחלק לשניים, איסוף נתונים פנימי ואיסוף נתונים חיצוני. אסביר במדריך SEMRUSH על ההבדלים בין השניים וכיצד כל אחד יכול לסייע לנו ללמוד על המתחרים שלנו וגם על עצמנו.

נפח חיפושים עבור מילות מפתח

משיכת נתונים פנימית מתבצעת בעיקר ב – ”  “Domain Overview כמו כל מנוע חיפוש יש להדביק שם הדומיין ואחר מכן תופיע סקירה המחולקת לארבע קטגוריות מרכזיות

  • חיפושים אורגניים
  • חיפושים ממונים
  • קישורים חיצוניים
  • מודעות תצוגה.

לאחר חיפוש הדומיין ניתן לקבל ידע מעמיק יותר על כל אחד מן הפרמטרים.

 

חיפוש אורגני: במידה ותקליקו על פרמטר “חיפוש אורגני” תוכלו לראות היכן המתחרים שלכם נמצאים מבחינת קידום האורגני וכמה משתמשים נכנסו לאתר שלהם ממילים שמקודמות אורגני בגוגל. אף ניתן לצלול עמוק יותר ולגלות כמה מן המשתמשים במילת חיפוש ספציפית נכנסו להם לאתר.

בנוסף ניתן לדעת היכן המתחרים שלכם ממוקמים במילות מפתח וכמה תנועה אותה מילה באמת מכניסה לאתר. למה חשוב לדעת את כמות הכניסות של מילות המפתח? בכדי שתוכלו להעריך האם שווה להשקיע שם את משאבי הקידום.

דוח מיקומים קידום אורגני:

אפשר לראות דוח מיקומים היסטורי על פי גרף. סימון ה – G הקטן מראה לנו מתי גוגל בצע עדכון לעיתים זה מה שגורם לעליות או ירידות במיקומים.

 

בלחיצה על כפתור המיקומים ניתן לסנן מהגבוה לנמוך. כמו כן, ניתן לראות גם את נפח החיפושים של אותה מילת מפתח וממש לבצע מחקר מילים על פי זה. מימין לרובריקה של מיקומים ניתן גם לראות את השינויים האחרונים במיקומים.

לדוגמא, לקוח מתחום החלקות שיער שהתחלנו לקדם לפני מספר חודשים:

מחקר מתחרים

 

SEMRUSH  יכולה להעריך מי הם המתחרים שלך על ידי ניתוח מיקומים ותחרות על מילות מפתח זהות.

בעמודי האתר ניתן להבחין מאלו עמודים מגיעה התנועה וכמה אחוזים היא מהווה מן מכלול התנועה של האתר.

אורגניק פייגס – איזה דפים באתר של המתחרה מקבלים את הכי הרבה כניסות? ניתן לבדוק זאת די בקלות, פשוט יש להקליק על אורגניק פייגס.

 

אפשר לראות אם למתחרה יש סובדומיינס –  בנישות מסוימות הסאב דומיינס יכול להוות כלי שימושי ליצירת שלוחות, ברגע שאנו יודעים מה הסאב דומיינס של המתחרה שלנו נוכל להפיק וללמוד מזה ולשדרג את האסטרטגיה העסקית שלנו.

 

לפני קידום אתרים, סוף מעשה במחשבת תחילה

יש לבצע חקר שוק בשביל לבדוק האם מילות המפתח אכן שוות את המאמץ והמשאבים הדרושים. ב – KEYWORD OVERVIEW  ניתן לחפש מילת מפתח ולקבל את התחרותיות שלה, נפח חיפושים ומחיר ממוצע לקליק. בנוסף SEMRUSH  מציגה בפנינו מילים דומות רלוונטיות שדומות לאותה מילת מפתח שהקלדנו.

אם נגלול קצת מטה, נבחין גם במודעות השונות של מפרסמי השיווק הדיגיטלי הממומן, ובנוסף נראה את תוצאות הקידום האורגני של האתרים השונים באותה מילת מפתח.

דרך הממשק אפשר לעקוב אחרי מודעות הפייסבוק שלך, שינויים במיקומים ואלגוריתם שמוצא נקודות לשיפור באתר שלך. ניתן לעשות את כל זה על ידי יצירת פרויקט מעקב באתר שלך.

כלי נוסף בתשלום נוסף הוא Traffic analytics  – הכלי מספק לנו מבט רחב יותר לטרפיק של המתחרה, מאיפה הדומיין מקבל כניסות, נתונים גיאוגרפיים ואחוזי נטישה.

 

Advertising research  – ניתן ללמוד על מסעות הפרסום של המתחרים עם דגש על גוגל אדוורדס, איזה מילים הם מפרסמים, מה הם תקציבי הפרסום שלהם, איך המודעות שלהם נראות? ועוד פרמטרים חשובים שבעזרתם תוכלו להיעזר בכדי לחזק את הקמפיין שלכם.

כמו בקידום האורגני גם במחקר הממומן ניתן להשוות בין מתחרים, לראות שינויים במיקומים, לראות לאיזה עמודים באתר המודעות מקשרות ולראות   subdomainsשל מתחרים.

*בפרסום ממומן 60-90% מן הנתונים יוצגו – אם הקמפיין גדול יוצגו יותר נתונים ונהפכו.

– Pla research שירות חדש (2019) שניתן לרכוש בתשלום נוסף, הוא מראה את הבנרים של המוצרים ברגע שמחפשים אותם – ניתן לדעת איזה מוצרים המתחרים מפרסמים. התוסף רלוונטי לבעלי ecommerce website שמעוניינים ללמוד על המתחרים שלהם ולהפיק מכך לקחים.

Seo content template  – אחד הכלים האהובים עלי ב SEMRUSH. הכלי נותן המלצות וטיפים למילות מפתח רלוונטיות למאמר שלך ומה כמות המילים המומלצת בטקסט, בנוסף הוא מראה מי מהמתחרים מופיעים במקומות הראשונים באותה מילת מפתח ובאילו קישורים הם משתמשים בשביל לקדם את אותו עמוד.

Keyword magic tool

ניתן לראות בכלי את נפח החיפושים של מילת מפתח ולייצר קבוצת מודעות על ידי סינון והורדת קבוצות מודעות שלא מאותו שדה סמנטי. מדובר בכלי נפלא שבאופן אישי יוצא לי להשתמש בו המון כדי לברר על מילה ספציפית ואפשר לאמץ ממנו ביטויים לקידום ולהבין מה הן המילות שקשורות לאותו ביטוי שאנו רצים עליו.

עוד פונקציה שימושית בכלי הזה מלבד היכולת לסנן את קבוצת המודעות היא לקבל נפח חיפוים על שאלות ולא ביטויים. השאלות הנפוצות יכולות להיות אחלה של ביטויי זנב ארוך בשביל הבלוג שלכם ובדרך כלל הם יהיו קלים ופשוטים לקידום.

מדריך יצירת הפרויקטים של SEMRUSH

בעמודה השמאלית יש להקליק על “פרויקטים” לאחר מכן ייפתח הדף הבא:

 

 

1) “ביקורת אתר” כלי שנותן הערות לשיפור בנוגע לזחילת האלגוריתם של גוגל, תוכן, קישורים וקודים.

2)”עוקב מיקומים” כלי שמפיק דוחות יומיים לגבי שינויים במיקומים. הן באורגני והן באדוודס.

3)”על הדף SEO” הכלי מספק רשימה מפורטת של בעיות שיש לפתור באתר בכדי לשפר את האופטימיזציה בפרט ובכל מה שקשור לשיפור הקידום האורגני בכלל.

4)”עוקב רשתות חברתיות” מאפשר לך למצוא את קהל היעד שלך ולראות איזה מודעות המתחרים מפרסמים.

5)”פוסטר רשתות חברתיות” הפוסטר היא מערכת לתזמון פוסטים שיכולה לחסוך זמן רב.

6)”מעקב אחר מותג” ממשק זה מאפשר לך לעקוב אחר אזכורים של החברה במדיה החברתית וברשת.

7)”מבקר קישורים” כלי מאוד חשוב לקידום, הוא נותן דוח מפורט לגבי הקישורים שיש לאתר שלך שעלולים לגרום לענישה מגוגל.

8)”בנית קישורים” זה הוא כלי שבאפשרותו ניתן לדעת אילו קישורים מהנישה הספציפית שלך יובילו לניקוד גבוה.

9) “PPC מילות מפתח” הכלי מאפשר לנהל וליצור קבוצות מודעות מתוך הממשק.

10)”בונה מודעות” הכלי מאפשר לראות אילו מודעות המתחרים ומפרסמים ועוזר לך לבנות מודעה מושכת שתתעלה על המתחרים.

11)”מעקב אורגני” כלי המציג נתונים על כניסות משתמשים מקידום אורגני. הוא מודד כל מילת  מפתח ומציג דוח מפורט של מי נכנס מאיפה. יש להוריד את התוספים GA +GSC בכדי שהכלי יעבוד.

12)”מנתח תוכן” התוסף מבקר את התוכן באתר שלך ומאפשר לך לשנות אותו ובכך לשפר את החשיפה וכמובן לעקוב אחרי ההתפתחויות.

דוחות:

 

הדוחות מיועדים לעסקים קטנים שמשתמשים בממשק ורוצים לקבל תמונת מצב בדוח מסודר של PDF ובמיוחד לבעלי חברות קידום אורגני ושיווק דיגיטלי ששקופות עם הלקוחות שלהם. ניתן לשלוח את הדוחות ישירות למייל הלקוח ואף לעצב אותם ולשנות על פי הצורך את המידע שנדלה מ SEMRUSH

 

לסיכום,

מקווה שעזרתי עם המדריך ל SEMRUSH, ידע הוא כוח ובהחלט ניתן למצוא אותו בפלטפורמה המדהימה הזו. בתור מקדם אתרים אני נעזר בדוחות ובנתונים הנמצאים בממשק לצורך קידום אתרים. המידע שנמצא בפלטפורמה חיוני לקידום אתרים בפרט ולשיווק דיגיטלי בכלל. בין אם אתה מקדם אתרים או בעל עסק שרוצה לבדוק היכן הוא עומד SEMRUSH  יכולה לספק לך ידע חיוני שבהחלט מסייע לקידום אתרים.

כיצד נרשמים, מדריך הרשמה ל semrush מפורט שלב אחר שלב

 

איך אדע במה לבחור? להלן תמצות השירותים

  • Pro – זו היא האופציה האלמנטרית המאפשרת שימוש ב 28 כלים מתקדמים שמהם ניתן לדלות מידע על המקורות שמהם המתחרים מקבלים תנועה לאתר, הדירוגים שלהם מבחינת מדדי גוגל וכמובן מידע על תוצאות פרסום בערוצי המדיה השונים של המתחרים.
  • Guru– מסלול זה כולל בתוכו את כל מה שיש ב PRO וגם מעבר לזה ניתן להוציא דוחות ב PDF . מעבר לכך ההבדל הניכר הוא בכמות המידע שניתן לדלות ותקופת הזמן המורחבת שניתן לדלות ממנה נתונים.
  • Business– מסלול זה יותר מיועד לחברות הקידום השונות בתחום השיווק הדיגטלי. שוב ההבדל העיקרי טמון בכמות המידע שניתן לדלות ומספר הפרויקטים שניתן לעקוב אחריהם.
  • Enterprice– זה הוא המסלול המורחב ביותר הפותח את כל האופציות הקיימות בממשק.

 

להמחשה, ניתן לראות את ההבדלים:

 

אז אחרי שבוחרים את המסלול יש לבחור שם משתמש וססמא.

 

 

 

לאחר שנרשמנו יש למלא את פרטי האשראי ולאחר שלוחצים על הכפתור הירוק התחתון של ביצוע ההזמנה ניתן להתחיל להשתמש ב semrush.

בהצלחה!

צעד קטן לאדם,

צעד גדול לקידום עסק שלך!